elinelvira

Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Elin - 17 februari 2014 22:02


Är det inte lite typiskt; när man har all tid i världen till att skriva ett långt, intressant blogginlägg så har man cirka noll inspiration? Helt tomt. Men kan berätta att lite såhär har jag känt mig under hela dagen: REALLY?




Jag blir galen. Det spelar ingen roll hur mycket jag sover, jag är ändå bara trött. Trött trött trött. I need solljus! Men så blev jag på riktigt bra humör när solen bröt sig fram till lunch och sken så himla fint resten av dagen. En annan orsak för REALLY?! humöret idag är för att vissa lärare är lika trångsynta som en glasslåda och tror att de har någon jäkla auktoritet över elever. Man kan inte ge en halv klass F när de är uppenbart att det är orimligt. När betyget dras ned för att man hade typ 2 uttalsfel under ett tal och det ena är "Whats" istället för "What" (Shit jag måste nog hoppa av skolan, det är ju näst inpå oförlåtet att ha gjort ett såå stort fel) och en annan får höra att "Dina bilder i din powerpiont är för färgglada" då känner man bara: DET ÄR ORIMLIGT!!! Btw det mest använda ordet idag. Hm. Trotts detta knas har jag kännt mig alldeles glittrig i själen och lycklig ut i fingertopparna. Det var länge sedan jag kännde mig så. Att jag flyger till Schweiz på Torsdag kan nog bidra lite gran till den känslan. Vet inte riktigt vad jag ska plugga just nu. Vi har massor av grejer men bara riktigt stora saker vilket blir att man aldrig börjar. Men nu är klockan ändå halv 11 så det är ingen idé att ens börja! Puss.



xx







Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards