elinelvira

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

Bsök hos grannarna

Av Elin - 15 augusti 2010 16:50

hejhej


nu har jag varit på besök hos våra grannar, de har fått en ny liten dotter som heter Eddie. Det är lite coolt för det är hon Kim som var med i gruppen friends som sjöng " Lyssna till ditt hjärta" i melodifestivalen för några år sen, det tycker jag är coolt iaf^^ så vi snackade lite med hon och hennes man andreas ( tror jag han heter) och klappade deras 2 hundar:D haha jag blev utbjuden att ta hand om bebisen och det var bara att komma runt sju snåret i morogn bitti^^ haha och så frågade de om de var bjudna till min " fest"  i helgen, så många skratt blev det:D


Nu ska jag skriva lite på boken och efter det så ska jag fortsätta med det :P


Kram E


Hon i mörkt hår är vår granne^^ hon ser ganska mycket ut då som hon gör nu ( eller tja, hon har ju nyss fött ett barn men annars så)

Friends i melodifestivalen 2001.
slutade på 1:a plats med 237 poäng
Kom på 5:e plats i ESC med 100 poäng


den här låten har vi en parodi på i släkten ( från ett bröllop), den är väldigt bra^^


hmm så här går den ungefär;


Petra och Mats, de är som natt och dag

Han säger nej, och hon säger ja

å de stackars barnen dom vet, ej va de ska göra

 

När Petra ska baka får Mats inte smaka

Han får inte smaka en ändaste kaka

Lyssna på min pappa han vet vad han säger

Han kan alltid lära Mats massor av grejer

 

Att spela kubb

det är inte Mats grej han kör med fubb

och när vi upptäcker det så får han inte va med

då står han i ett hörn och surar!

 

När Petra ska baka får Mats inte smaka

Han får inte smaka en ändaste kaka

ect

 

Petra hon har

sina sidor hon med då vill hon hälst bara vara ifred

med morgonrock och sur min

då vill hon ej bli störd av småglin


denna vers kommer jag inte ihåg hur den går men typ:


Av alla dessa platser var ska ni nu fara?

det måste vara HOOOLMA ( Holma, vårt förra landställe)

dit ni nu ska fara


haha ja sen refrängen och kanske en till vers, mina kusiners föräldrar sjöng den^^ jag ljuger om jag säger att de sjöng fint^^ men det var så kul, när de sjunger versen om kubb så kommer jag ihåg att min lillebror sprang fram och karamade pappa för han tyckte de var elaka, men pappa bara skrattade^^ så otroligt passande text måste jag säga:D bästa sången asså!


Kramisar Elle




 
 
Ingen bild

sara

15 augusti 2010 20:22

hej

jag brukar kika in på din blogg lite då och då, men i din presentation så står det att du skriver hälst om vänner ect, men det gör du inte så mycket skulle du kunna göra det?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards