elinelvira

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Elin - 4 januari 2011 21:38

Hejsan svejsan!


Nu har kussen gått, vi åkte pulka (vadå vi kommer bli vuxna snart! tyvärr) pratade, såg 2 filmer, gick promenad tja åt mat ^^ Imorgon ska jag träffa min barndomsvän Sara, har inte sett henne sen i höstas! Ska bli kul :) Här bjuder jag på en filmrecension som kanske värmer upp detta kalla jullov! ♥


Pretty Woman


Orginaltitel: Pretty Woman
Regissör: Garry Marshall
Utgivningsår: 1990
Genre: Romantisk komedi
Längd: 119 min
Skådespelare: Julia Roberts och Richard Gere


Handling

Filmen handlar om Edward Lewis, en affärsman som ska ordna några affärer i LA. Han kör vilse och frågar efter vägen hos en prostituerad, vid namn Vivian. Efter några meningsutbyten får hon följa med som hans personliga guide. Han känner sig ensam så han beslutar sig för att "hyra" henne över natten. På morgonen får Edward ett samtal där han uppmanas ta med sig en kvinna på viktiga tillställningar. Han väljer att anlita Vivian för detta uppdrag.
För Vivian öppnar sig en helt ny värld där vett och etikett, tillsammans med vackra kläder tillhör vardagen. Och för Edward öppar sig en helt annan - kärlekens.


Vad tycker jag?

Detta är en mordernare (lyckad) verision av Askungen! Jag fullkomligt skiter i om denna film klassas som orealistisk och Hollywoodaktig! Om det är svårt för vissa att tro att två personer från helt olika förhållanden kan fatta tycke för varandra så fine. Men jag som tror att kärlek finns älskar denna film! Okej den är lite Holywood aktig, men vad spelar det för roll när ögonen blir fulla med tårar och i nästa sekund skrattar så man får ont i magen! En riktig feel good film! 90-talets stora filmsuccé enligt mig!


Av mig får filmen 9/10



tycker Trailern var lite B men filmen är ett stort A!


Kram Elle

Av Elin - 4 januari 2011 13:14

Heejsan!


Igår såg jag hela Stolthet och fördom som jag la upp en bild på förut, den är såå bra och romantisk. Dock ganska lång men det är ändå en av mina favorit filmer!

Idag ska spenderas med kusinen, hon kommer hit om 20 min kanske så vi får se vad vi kan hitta på.


Fick en fråga om vad för nåt jag skriver, och det ska väl bli en bok hade jag tänkt. Men det går väldigt segt just nu, men jag skriver i peridoer. Eller nar jag kommer på nåt bra. Eftersom jag går i skolan och måste göra läxor så blir det så. :D Jag älskar att skriva kan jag ju tala om. Hoppas du Lisa, fick ett någorlunda svar :D


hehe aa fast jag skriver på datorn då ;)


Kram på er alla / E

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards