elinelvira

Direktlänk till inlägg 25 juli 2013

"Nu Sommnar Jag Lycklig"

Av Elin - 25 juli 2013 21:22

viskade jag, någon gång mitt i natten, till Gabbe


Bättre än så kan man nog inte sammanfatta det. Vilka fantastiskt fina dagar jag har haft i skärgården! Och vilken fantastiskt fin dag det var IGÅR! Gabbe hämtade mig efter min bananpannkaksfrukost (längsta ordet?) för att åka till hans landställe på Granö med hans familj och några tyska familjevänner. Whää alla här förstår Tyska utom jag. Stelt. Lol. Efter några vändor med båten var vi äntligen framme och packade upp i vår lilla stuga. Som btw inte har någon riktig dörr haha. Jag + gräshoppormyrorskalbaggarwhatsoever är inte en så bra idé. Men vi löste det! Åt sedan en god grillmiddag i solen innan vi bastade i deras söta lilla bastu vid vattnet. Kan man tänka sig, jag bastade! Sen badade vi såklart för att svalka av oss.


Idag vaknade jag och Gabbe rätt tidigt (10- halv 11) men de andra tyckte det tydligen var sent och hade redan ätit frukost haha, så vi fick äta själva. Mys. Någon gång under eftermiddagen blev det dags för wakeboard (och nej, jag åkte inte, men det skulle säkert varit en kul syn för de andra) där Gabbe var något bättre än de andra. Haha! Så efter lite höga vågor, blåst och fina bilder blev det dags för mys på bryggan och fika i solen. De har ett supermysigt sätlle med en liten fin brygga nedanför ett litet berg. Me likey! När solens strålar började övergå till guldiga hoppade alla ned i båten för att åka till vackra Högmansö som ligger knappt 10 min härifrån. Där promenerade vi runt och kaffedrickarna tog sig varsin kopp kaffe på ett mysigt caffé vid hamnen. Jag och Amelia höll på att DÖ av hunger, fast jag uttryckte det kanske inte lika mycket som henne haha, så vi begav oss hemåt för ännu en god middag. Just nu bastar de andra, IGEN. Jag förstår inte riktigt de underbara med det? Man svettas ju bara...? Så jag valde att stanna kvar i huset men de är nog klara när som hellst. Jaa, så nu sitter jag här med paljetter på hjärtat (som det så fint heter i min värd) och är alldeles bubbellycklig. Livet är så bra ibland.




 
 
Ingen bild

Samira

31 juli 2013 19:21

Vart har du köpt det linnet?

 
Simone Hallberg

Simone Hallberg

3 augusti 2013 20:16

Jag älskar också att fotografera! :)
Du tar jätte fina bilder :)

http://hallberg.blo.gg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards