elinelvira

Direktlänk till inlägg 8 mars 2014

I Don't Wanna Close My Eyes

Av Elin - 8 mars 2014 22:15

Fin Lördag med öppet fönster och ett rum badandes i solljus. Åh, kära vår, du är så välkommen! En intensiv vecka har förflutit. Kanske ska poängtera att jag nästan har 1) dött 2) trillat av jordens yta 3) liknande. Har pluggat 4 timmar minst varje dag. Men trött är man. Bara för att det är helg är det inte vila som gäller. För hur mycket den här veckan har bjutit på vårväder ska det inte förnekas att jag stundvis velat lägga mig i en hög, kräkas och gråta. Typ igårkväll


Vad är det som stressar? Prestationsångest. Bristen på tid. Att jag äter jättemycket hela tiden för att jag måste ha energi. Att jag inte hinner allt jag vill hinna. Prestationsångest över allt detta. Att jag glömmer saker. Att det är småsaker som felar och hur jag än jobbar blir de fel - och det är MITT fel. Att jag inte blir klar med mina texter. Att min hjärna flyter iväg i andra tankar så fort jag försöker plugga. Att jag inte vet vad jag ska göra i framtiden. Så mycket prestationsångest. Jag kanske ska poängtera, jag skriver inte det här för att söka empati eller skrämma eller för att gnälla eller för att det är synd om mig på något vis - utan för att jag tycker att det är viktigt att lyfta det här problemet. Prestationsångest är något som blir allt vanligare och vanligare, och jag har personligen inte hittat något botemedel än. Du duger som du är  funkar inte alltid. Framförallt inte i ett samhälle där alla är så upptagna av sig själva - jag och du och han och hon - att den enda som har tid att berätta för en att en duger är... en själv. Och vad gör en när ens egen röst inte längre vill lyssnas till? Mycket funderingar.


Kan även lägga till att jag tränade första gången idag sen i September. Jag, mamma, Calle och Michael sprang i spåret och blev förvånad över hur bra jag jag sprang. Sen att jag nästan fick en astmaattack efteråt är nått helt annat, nu när våren är här MÅSTE jag ta mina mediciner!! Har blivit lite mello och skype med älsklingen också. En ganska sorglig lördag men ajaaa snat sommar!!




       

    Idag är en sådan dag då man vill byta liv med Fletch....






 
 
Caroline

Caroline

10 mars 2014 00:02

Tror min moster har en sådan hund det är en wels springer spaniel eller hur? Vill ha en engelsk sån när jag är vuxen sen, är de enkla att ha att göra med liksom, asså träna och sådär?

http://carolinelundberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards