elinelvira

Direktlänk till inlägg 21 januari 2010

Varför var inte denna låt med i New moon?

Av Elin - 21 januari 2010 19:31

hejhej:)

nu blev engelskan tråkig, jag övar mer i helgen istället (jag kommer inte ha så mycket att göra)

så nu gör jag något mycket roligare:D jag jämmför Taylor swift cd:er för att se vilken skiva som innehåller flest låtar jag gillar:) och den som vinner ska jag köpa:D


haha nu blir det lite mer musik; jag hade tänkt att då o då ha innlägg om låtar som jag tycker har lite New Moon och Twiligt känsla:) vad tycker ni är det en bra idee?

 

haha jag tänker iallafall lägga upp en låt som nästan låter att vara skriven till New moon, det var en konstig mening men det är så:) ni måste erkänna att texten är prefekt till New moon.


 Om låten: Den passar till delen då Bella o Jake blir vänner och hon blir nästan beroende av honom så att hon inte tänker på Edward.


Near to You

 

 Musiken finns längst ned:)

 

He and I, hade somethin' beautiful   (B och Ehade ju inte presic ett vanligt förhållande)
But so dysfunctional, it couldn't last   ( det där med Jasper)
Loved him so but I let him go              ( Hon lät han gå )
Cause I knew he'd never love me back  ( B envisas med att tro att E inte älska henne lika mycket)


Such pain as this                                          ( Hon har/får ett "hål" i hela sig)
Shouldn't have to be experienced
I'm still reeling from the loss
Still a little bit delirious, yeah    


Near to you, I am healin'                         (Nära J gör det inte lika ont i hålet)      
But it is takin' so long                                 (Men det tar tid att glömma någon man älskar)
Cause though he's gone and you are wonderful     
It's hard to move on                                  (hon har verkligen svårt)
Yeah, I'm better near to you                 (Bella mår ju mycker bättre nöra Jake)




Well, you and I, it's somethin' different    (Jake är inte samma sak om E)
And I'm enjoyin' it as cautiously
I'm battle scarred, I am workin' oh so hard 
(igen Bellas hål)
To get back to who I used to be

              


He's disappearin'                              (bella känner att det inte gör lika ont att tänka på E) 
Fadin' steadily        

 When I'm so close to bein' yours  (Hon är nästan jake's men hon bara kan inte)
Won't you stay with me, please?   ( hon säger nästan de här raderna)                   


Cause near to you, I am healin'         
But it is takin' so long
Cause though he's gone and you are wonderful
It's hard to move on
Yet I'm better near to you
Yet, I'm better near to you


I only know that I am better where you are
I only know that I am better where you are
I only know that I belong where you are


Near to you, I am healin'
But its takin' so long
Though he's gone and you are wonderful
It's hard to move on


Near to you, I am healin'
But its takin' so long
Cause though he's gone and you are wonderful
It's hard to move on
Yeah, I'm better near to you
Yeah, I'm better near to you


 
 
Bellz

Bellz

22 januari 2010 05:59

Sv: Å javisst är han söt ^^
Jag håller med dig galan kommer att vara jätte bra och det är bra att så många samlas för att hjälpa alla de som har det så svårt nu!

Då gör det ju inget med en 15års gärns för dig ^^
Ja Welcomes to the Rileys vill jag ockås se, Kristen är så duktig, tror att den kan vara riktigt bra :D
Kul med sånna filmer som inte så många har sett!

Den låten du la upp är så fin, A fine Frenzy är jätte bra, älskar låtern Almost Lover också.
Båda låtarna skulle passat jätte bra in på New Moon :D
Kramar ha en jätte bra dag!

http://mytwilight.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards