elinelvira

Alla inlägg under september 2010

Av Elin - 12 september 2010 21:49

God natt alla Twilighters, och ni andra också såklart :)


Nu har jag duschat och gjort lite spanska, men hehe bara lite :P men imorgon börjar jag 11 för spanskan är inställd :D yeeey! men vi ska göra massa i aktivitets boken istället -.- så det får jag göra på morgonen då!


Jag hade planerat att se Lost men jag vågar inte så här sent, Audrey sägar att avsnitten jag är i just nu är de läskigaste i hela Lost, hon har så sant! Så det blir nått avsnitt av Friends isrället :D Jag känner mig faktiskt som den 7:de vännen i serien! coolt att man kan känna så  :)


Citatet "And I see you in twiight" sa Lo till Audrey  ungefär så här var det:


Lo- " And i see you in Twilight" ( vi skulle mötas lite senare ikväll)

Audrey- * Andas in och ut snabbt mellan stängda tänder*, ni vet som man gör när man typ härmar en kanin! :)

Lo- " Nej men asså inte så... asså ikväll...men Andrea!!!"


Haha A sa inget men förstörde det ändå, men Lo det blev roligt iallafall :)


Eftersom vi talade om Twilight åvan så tycker jag att detta klipp passar in :)

Det är Bella & jacob, även fast jag är Team Edwars så älskar jag detta klipp och sången är en av mina favoritlåtar sen en väldigt lång tid tillbaka :) Vad tycks?



Hope I see you Tomorrow <3


Kram Elle

Av Elin - 12 september 2010 20:42

Hej


Tänke berätta varför jag skulle springa spåret på tid idag!


Jo det är så att min mamma ska utbilda sig till sjukgymnast och då ska hon skriva en uppsatts om hur träning ger effekt. Då ska alla i gruppen välja en person som inte har samma träningsvanor som en själv, det får vara vem som hellst. Då frågade mamma mig ocj jag tyckte det skulle vara en bra idee, då kan vi umgås, jag får bättre kondition och styrka och då fokuserar man bättre på tex läxor :D 

Vi började idag, då skulle jag se min max puls ,ska ungefär ligga på 205, jag kom upp i 200 .Så ska jag se om jag kan förbättra min syreupptagnings förmåga genom att träna mycket ca 3 ggr veckan:)

Jag sprang spåret ( ca 3 km) på 12:30 och pulsen var mellan 185-200 när jag hade fått upp tempot, jag fick inte stanna och när jag skulle vara i mål var jag tvungen att vara helt slut, för om jag inte var det så hade jag mer att ge, och då skulle jag bli tvungen att börja om, men jag gav allt. Och jag hade ett skit bra tempo, jag sprang as snabbt den sista km! :D men mitt mål är spåret på 10 min, och i skolan är det mvg tid ( vi springer spåret på tid och får betyg på det)


så det ska bli spännande och väldigt jobbigt :)


Kram Elle


Av Elin - 12 september 2010 15:14

hejhej!


Nu är jag hemma från Shoppingturen, jag hittade bara 1 par svarta leggings men jag följde mest med för att umgås inte för att leta kläder :) Men Kaj hittade en jacka, sjalar en tröja mm, för hon skulle shoppa :P och så gjorde vi bort oss på lunchresturangen, så himmla kul! snacka om 2 riktiga blondies^^ Först så stod vi och stirra på menyn hur länge som hellst sen så kommer det roliga :P


Kaj-" Ursäkta, får man plocka ihopp salladen själv? Asså är det som en buffee?

Kille- " öö nää vi gör dem"

Kaj-"aha"


Beställer:


Kaj-" Jag tar en pastasallad med kyckling, får man en gratis dricka till?"

Kille i kassan- " nää det är bara på veckodagarna"

Kaj- "Aha men Elin ska vi dela på en?" (säger ja) " då tar jag en halv dricka! det går väll?" skrattar lite osäkert, betalar  sedan med kort

Kille- " öö hehe javisst, vad tar du?"

Jag- " jag tar samma som henne. Tar ni kontanter?"

kille- uppgivenblick " men det är väll självklart att vi tar kontanter!"

Jag- *skrattar lite* "okej va bra"


sen när vi ska få maten så blir det pinsamt:


kaj- ´" men shit! hämtar han bestick åt oss?"

Jag- " jag vet inte!!"

Kaj- " vänta här! men Elin sitt, sitt!!"

Jag- Står vi bordet lite osäker på vad jag ska göra

Kille- kommer med bestick, Kaj är borta och hämtar glas " jag brukar inte göra det här, men jag gör det för er" ser mig djupt i ögonen.

Jag- håller inne ett asgarv, lyckas lite halvt men får fram ett tack.

Kaj vill veta vad han sa sen när han gått. Vi skrattar så att några bord ser åt vårt håll, det får oss att skratta mer! ^^


haha så himmla kul! ^^ det var mycket roligare då än när man återberättar :P

Men vi hade det super mysigt :)


Nu ska jag ut och springa på tid ( berättar varför senare)


Kramar Elle

Av Elin - 12 september 2010 09:04

Hejhej


Såg en passande bild till dagen, taylor sift är ute och shoppar i Beverly hills, älskar hennes kläder! VI ska kanske inte shoppa i Beverly hills men Jakan passar alldeles utmärkt! Gallerian är ju större men längre att åka till så söta lilla centrum blir bra :D


Click to view full size image Click to view full size image


Kram Elle

Av Elin - 12 september 2010 08:31

God morgon!


haha jaa det är jag som är uppe så här tidigt :P Ska bara byta om och äta frukost sen ska jag upp till bussen och möta Kaj :) Eller bussen kommer först till min hållplats sen till hennes 2 bort :) Vi kommer hem vid kanske 2-halv 3 jag vet inte riktigt, och då måste jag plugga :/


Igår kunnde jag inte sova, vet inte varför. Så jag satte på musik på min mobil och då gick det bättre. Bara 5 låtar han spelas innan jag slummrade bort i drömmarnas värld :)


Nää nu ska jag leta efter en troja jag kan ha på :)


Kramar på er


Elle


Hallå vakna!!! :D


Av Elin - 11 september 2010 23:23

God natt alla coolingar!


Nu har familjen myst framför nån deckare på 9:an, den var varken dålig eller bra så helt mittimellan :) Såg att jag har många kommentarer och det värmer verkligen att se vad ni skriver och tycker om saker (ibland helt orelivanta saker som att tycka jag är dum i huvudet men det är ju en åsikt så) men för det mesta supergulliga kommentarer och jag ska så fort jag hinner svara och läsa era bloggar :)


Imorgon ska jag och kaj (tror det bara var vi men är inte 10 på det, 100 är så uttjatat^^) ¨hon ska köpa nått nytt till skolfotot på onsdag. Jag shoppade för inte så länge sen så jag ska kanske ha nått av det, men vi får se:)

När har ni klassfoto och när då?

 

 

Kramar Elle

 

Av Elin - 11 september 2010 20:30

Go kväll


Nu är middagen uppäten, lillebror laggd och kompis gått hem. Haft en rolig dag med min knasiga vän tyvärr så upptäckte jag en ganska jobbig grej som inte kom i rätt tillfälle!! men annars så har det varit en rolig Lördag :)


Tja och så var det ju det där med personhandgrepp, eller vad det nu heter. Att säga eller skriva till nån att man inte förstår hur man kan orka leva med sig själv och att det är så synd om mig som måste stå ut med mig själv hela dagarna ( tja jag har stått ut i 15 år så man vänjer sig ;D haha) , och nej,

JORDEN SKULLE INTE VARA BÄTTRE OM JAG DOG!

För jag är en underbar och bra människa! Som är helt unik, jag hjälper till att göra jorden till vad den är :D självförtroendet får aldrig svika! kom ihåg det!

Det är bara elakt att skriva så för de som skrev det känner inte mig, de har ingen aning hur jag är som person eller hur jag tänker och tycker om saker. Om tex en kompis sa så så skulle det antagligen finnas en jäkla bra anledning, men inte i detta fall! Min kompis var här så han läste dem och han blev så arg att jag trodde att han skulle förstöra datan ^^ haha! Du är så underbart rolig ibland <3


" Om du som bara tor på det för 1 sek så slår jag dig! hör du det??!! Riktigt hårt också! Det är inte sant så TRO INTE PÅ DET!"

"öö...va?"

"asså nu slår jag dig, det vet du va? jag gör det!" 

"okej..??"

"jag gör det..."

"jaa men gör det då!"

" nää pallar inte...."

 

haha okej?? ^^ fin konversation va?? :D tänk att en enda människa kan få en att må så bra :D tack alle!

och nej det är inte synd om mig för jag tar inte åt mig och jag vill inte ha sånna kommentarer, skriv roliga saker istället som SVAMP eller HAJ :D ;D

 

Nu ska jag se fim med de personerna som faktiskt tycker om mig för den jag är!

 Min familj! <3


och kom ihåg; det kommer alltid finnas människor som kommer försöka trycka ned dig, men det är då vännerna kommer till hands! Jag har nog ganska bra självförtroende, jag tar sällan åt mig av elaka kommentarer det är nog tackvare min syster (hon har mobbat mig sen jag var 6 och det har gett resultat!) TA INGEN SKIT!


Kramar Elle

Av Elin - 11 september 2010 12:48

Hej alla glada Lördags mysar! :)


Nu är papperskorgen tömd, sängen bäddad och håret doftar av körsbärs shampoot :)


Läste nyligen att Eclipse DVD släpps den 3 December och enligt Nordisk Film så kommer det komma ut ulika utgåvor som de andra filmerna. Det ska komma ut en disc 3 box med extramaterial som 40 min från Twilight fan event i stockholm och med boxen får man bla: 

Poster

6 st vykort

Bellas förlovningsring


Sen ska det såklart komma ut en "vanlig" DVD med 2 discar :)


Vilken ska ni ha??

Box 3 har ju mer extramaterial men bellas förlovningsring? seriöst det är lite fånigt tycker jag!


bilden från Twilightsweden

Bild 3 ser mycket bra ut :)


Kramar Elle



Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards