elinelvira

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Elin - 26 december 2011 15:42

Det här ändras i princip varje dag... Men jag har fyra absoluta favoritavsnitt, men vi kör två av dem för att inte tråka ut er. Here. We. Go.

Pilotavsnittet är det avsnitt jag sett absolut flest gånger. Det är så jävla bra. Jag älskar stämningen som ligger över hela avsnittet och hur tjejerna går från att inte ha pratat med varandra på ett år till att bli sammanförda igen. En av mina absoluta favoritscener är när Spencer och Hanna träffas på Rosewood Mall och de diskuterar sommaren och att det är ett år sen Ali försvann. Helt ärligt älskar jag nog alla scener i hela avsnittet och kan förmodligen citera varenda scen om det nu skulle behövas. Nämnde jag att jag älskar Aria/Ezra-scenerna på Snookers och i kyrkan? That's hot.

"I'm still here, bitches. And I know everything. -A"

 

 

 

1x13, Know Your Frenemies, är mitt andra absoluta favoritavsnitt. En utav mina favoritscener när Hanna tvingas äta cupcakes och får en flashback från när Ali "lärde henne att bli av med det" - där man får veta att Ali var den som gav Hanna bulimi. Sen så har vi Ezria. Från och med scenen där Mike berättar för Aria och Byron att Noel har spridit ett rykte om att den där Engelskläraren Aria tycker så mycket om har ett förhållande med en utav sina elever till någonstans där Aria och Ezra ligger uppkrupna i hans soffa brukar jag störtböla. Lucy och Ian spelar så fantastiskt och manuset är helt... Åh. Jag älskar det! En utav de sista scenerna med Emily & Maya är också så fantastiskt fina. För att inte tala om det lite lätt obehagliga slutet med Ian/Alison-videon. I love it.

"Okay, that I won't let you do."
"What?"
"Look at me like this might be the last time you see me."

 


Mina andra två favoriter är förövrigt 1x10 Keep Your Friends Close och 1x22, For Whom the Bell Tolls. Vad har tre av fyra avsnitt gemensamt? Marlene King har skrivit dem. Amen.


Kraam

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards