elinelvira

Alla inlägg under december 2011

Av Elin - 15 december 2011 17:20

Hej människor och utomjordingar!


Hade en bra dag idag, och vi gick offentligt ut med att det ska bli en Vinterbal i februari! Lovely att allt verkar rulla på nu. Men vi kommer få jobba arslet av oss fram till den 2 Februari! haha! Det verkade som de flesta blev glada när vi satte upp lapparna, till och med vissa killar! Det var ju kul! Kan berätta mer om balen i helgen då jag förhoppnongsvis har min dator tillbaka. För det är ganska jobbigt att få lov att sitta hemma hos Sophie och plugga... Pappa mina betyg påverkas så lämmna in datorn!!!! (jaa han läser min blogg, tyvärr) Ska börja på Psykologin som ska in imorgon, men eftersom datorn är broke så... får gå som det går..


Sophie fick klättra medans jag tejpa och en annan tjej fick mäta ut iaf de satt raka eller ej! haha det var lite folk som stirra på oss i början XD


Bild från ZOO


Kraam

Av Elin - 14 december 2011 21:22

Hejsan!


Min dator är på lagning så jag har lite svårt att blogga och svara på kommentarer... sorry för att vara en segis!! Okej, drar upp massa random fakta som hänt under de senaste dagarna;


Luciafirande, Spinning i Jakan på frilufsdagen, mys med Zoo, dåligt pluggande för min hjärna har börjat sönderfalla till små små små oersättbara atombitar, kaninen har dött så vi hade en begravning igår och lilebror grät, Taylor Swift  blev 22 år igår GRATTIS Underbaraste, har spelat asmycket Tap Zoo bara för att ha något att göra på min pluggtid, jag är trött och mina läxor är fortfarande inte gjorda, jag börjar klockan 8 imorgon vilket betyder att jag måste ta 7 bussen från mig. FML. Meeen snart är det lov och soooova! (a)

 

Taylor  får en present på sin B-day! Hon älskar att baka så...


Kraam

Av Elin - 12 december 2011 23:04

Hejsan på er!


En lång dag nästan till enda! Jag är förvånansvärt pigg måste jag säga. Men ååh så skoltrött... fattar inte. Har kollat på Lucia i förra skolan och den sööög. Fy fan asså haha! Allt är omgjort och de hade inte en vanlig låt utan alla var rock kompade typ. Nääej det är INTE ett Lucia tåg, det är en konsert typ! Ska kolla på the mentalist nu och sen sova. Är som sagt inte trött men måste verkligen sova!


Förra årets Lucia och jag är den första ängeln! Fint det var assoo.. och många var med. iår var det max 50 pers det var ju lite sorgligt faktiskt... som jag sa på andra bloggen. vet inte vems bild detta är men jag är ju med på den sååå...


Kraam

Av Elin - 11 december 2011 23:00

2x03, My Name Is Trouble, är förmodligen det läskigaste avsnittet sen.. sen.. 1x22. Shit.


Det hela börjar med att Spencer drömmer en hysteriskt läskig dröm om att Ian (eller A?) attackerar dem på en biosalong och blir sedan väckt av Melissa som ivrigt letar efter sin bröllopsring. Ringen är spårlöst försvunnen enligt den mystiske systern, som konstant smiter iväg med hemliga telefonsamtal, men Spencer hittar den bakom brödrosten (av alla ställen?!). Som den lögnare hon är lämnar hon den såklart inte till Melissa - utan till en juvelhandlare. Vart hamnar ringen sen? Did I hear A?Medan hon är livrädd över Jason tar Toby saker och ting i egna händer och söker jobb hos just Jason... något som slutar med att Spencer och Toby har sitt första "I Love You"-moment! Did I hear "AWWWW"?



Emily blir en lika bad girl som Spencer; hon fejkar ett brev från talangscouten så att hon kan få stanna i Rosewood. Tillsist fegar Emily ur och river sönder brevet.. Men A har andra planer. För vad skulle A göra om det saknades en liten lögnare? Dessutom är det en fantastiskt fin scen mellan Emily och Pam.. Nia Peeples är fantastisk!


Hanna har ett mindre kaos i sitt liv - en morgon sitter hennes mamma och pappa i köket och skrattar ihop, som om ingenting någonsin hänt mellan dem. Hanna konfronterar sin pappa angående Isabel och saker och ting verkar vara på hal is gällande dem. Kanske var det dock inte Hannas bästa idé att radera Isabels sms på hennes pappas mobil... som var oläst? Let's see, let's see! Dessutom är (äntligen!) Lucas back in the picture och Hanna leker matchmaking med en tjej på Yearbook! Totes adorbs!


Aria kan inte leva utan sin Mr Fitz (no shit!) utan börjar ta klasser på Hollis. Världens sötaste kaffedrickar-hållar-hand-vara-söta-pussas-i-offentligt-sammanhang-scen äger rum och de tror att ingen ser dem... Too bad Jackie också jobbar på Hollis. Alla vi som kände för att spränga henne där och då kan väl räcka upp en hand eller femton? Die, Jackie, die! Aria är positivt inställd till sin konstklass... tills hon upptäcker att Jenna är i den. Ezra försöker övertala henne om att allting kommer att bli bra (samtidigt som han är nyduschad i en morgonrock. SWOOOOON) men Aria är lite mer tveksam. Slutligen skrämmer Jenna livet ur såväl Aria som mig (jag kommer ALDRIG, ALDRIG sova. När jag skriver det här är klockan förövrigt 00:45. Blev lite tidsinställt! Jag sa ju att jag inte skulle lyckas sova.) - gissar på att Arias kodnamn "Anita" inte fungerade så värst bra after all...?


Medan Em är freaked över att A än en gång varit i hennes hus, så smyger Aria, Hanna och Spencer på Melissa. De är övertygade om att Melissa ska möta Ian - men vem är det tjejerna ser? WREN IS BACK! Yum. Och Creepy.















"Just because someone hurt us once, it doesn't mean we have to permanently delete them from our phone book."-Ashley

Aria: You remember that prison called High School, right?
Ezra: Ah, YES. I do!
Aria: Do you miss it?
Ezra: Not it as much as you.


"There's a murder living next door, my parents are in New York and all I have to defend myself is a hockey stick!"- Spencer


"Jason doesn't have friends. He has idiots who use him to get wasted and act like Animal Planet."- Alison

"It's like Alison used to say: You're not lying, you're just retelling the truth!"- Hanna


"For the record: I never thought you were guilty of anything, Toby. Maybe except being at the wrong place at the wrong time."- Jason


"I don't wanna be judged for the rest of my life by my biggest mistake."- Hanna


Toby: I love you so much.
Spencer: I wanted to be the one to say that first...


Jenna: Is that Aria? Please. Answer me.
Aria: Yeah... Yeah it's... Me.
Jenna: Blow out the candle.
Aria: Jenna...
Jenna: BLOW. IT. OUT.


"So, wait. Who's Anita?!"- Hanna




Söndagar är verkligen favorit dagen!!!



Av Elin - 10 december 2011 23:45

Hejsan!


Vaknade vid 1 typ. Wooops! Fatta trött jag va! Läste lite, kollade tv sen kom kusinerna och vi hade julbakning. Blev lite failat kanske XD alla var trötta och gjorde knappt nått... Men själva känslan var mysig iaf! Det gick och jag belv forever alone med de vuxna... kolla tv och pratade. Sen började en film som var lite småmysig. Och nu känner jag att jag sommnar när som helst...


När vi snackar julkänslor så kommer en Video när Shay Michell dekorerar sin julgran med sin mamma. ÅÅH julkänslor!



Kraam

Av Elin - 9 december 2011 21:19

HEJSAN!!!!!!!


Har inte så mycket att skriva. Har varit trött hela dagen. Hade en redovisning. Gick helt okej. Många gjorde iaf sämre så sämst var jag absolut inte. Bara 1 vecka kvar av skolan och jag har ingen blogglust kvar....deppmode on.... JUST KIDDING!! Gotta love my humor!  Ska kolla klart på Idol sen ska rixtrött brud läsa bloggar, vara lite social och sen krypa ner i en mysig säng och kolla på film. Glitter på er!

 

Mysiga sängen♥


Kraam


Av Elin - 8 december 2011 22:47

 

 

 

... and I know EVERYTHING!!


Kraam


Av Elin - 7 december 2011 21:29


Saker Elin inte förstår: Hur i helvete hennes rum kan bli så stökigt när hon städar HELA TIDEN. What the. Underbara kaos. Måste städa igen eftersom nån tant från kommunen ska kolla i vårt hus? WTF??? Vet inte varför....


Skoldagen var en vanlig Onsdag den 7 December liksom, ni vet hur sådana dagar är. Bra men jobbiga. Dock var Fotolektionen asrolig... haha! Redigerade massaaa bilder i photoshop. Me like! Det bästa var;


Sofia om photoshop - Asså hur får man bort mörka ringar under ögonen??

Bianca - Jag brukar använda fondation....

Alla - O.o? HAHAHAHAH


Herre vad roligt det var! Oj ser att mitt inlägg är lite stökigt.. ääh det är ju charmigt! Ska kolla Pan am som jag har missat sen sova. Försov mig typ imorse. Vi blev 10 min försenade... ooops!!! Klantigt! Därför måste jag iaf ligga i sängen vid halv 11 har jag bestämt. La mig vid 1 igår... heh.



Kraam

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards