elinelvira

Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Sometimes people have to cry out all their tears to make room for a heart full of smiles

Av Elin - 13 juni 2013 20:36



Tiden tickar iväg. En lång dag med en tripp till skolan och tv tittande efter en natt med lite för lite sömn (som vanligt). Grillkorv till middag, ny promo för Pretty Little Liars, massor utav snack med folk jag tycker om och en hel del att göra som strukits av från listan. Nu fixar jag min resväska hem till Sofia och plockar lite smått till imorgon. För imorgon får jag sommarlov. Smaka på det. Sommarlov.


Ett långt sommarlov utan en enda tanke på skolarbete, ångestfyllda lektioner, prestationer eller läxor. Ett sommarlov med världens bästa vänner och roliga utflykter. Ett sommarlov med nya avsnitt av min favoritserie och glass i mängder, precis som förra sommaren. Ett sommarlov med nätter vid sjön, Midsommarafton, powerwalks och nyplockade jordgubbar till frukost. Ett sommarlov med skratt, gråt, tankar och nya intryck. Ett sommarlov med milslånga promenader i Stockholmsnatten, konserter och oförglömliga minnen. Ett sommarlov med vänner, nära och kära. Ett sommarlov med sträckläsning av böcker på gräsmattan medan huden blir rödare och rödare, svetten lackar och inget annat än vatten går ner. Ett sommarlov med sena nätter och sovmorgonar. Sommarlov. Mitt sista, riktiga sommarlov någonsin.


Det är så svårt att förstå att jag får sommarlov imorgon. Inget plugg fören i Augusti. Någonstans efter Påsk tappade jag tidsuppfattningen helt. Det har varit så stressigt och dagarna har bara flutit ihop till en... och nu är påsklovet långt borta och sommarlovet mindre än tolv timmar bort. Hela tvåan har försvunnit som i ett dis och jag minns knappt vad som hänt. Jag förstår inte riktigt... Men jag älskar det. Jag älskar sommaren. Frihet. Tid att utvecklas och reparera det på en själv som blivit trasigt. I år är jag ganska hel. Våren läkte det mesta. Nu vill jag bara gå framåt. Ledordet för sommaren 2011 får vara Våga. Att våga mer. Ta ut svängarna. Men samtidigt veta mina gränser. Låter det fint? Jag hoppas det.


Nu kommer alldeles straxt min gos och hämtar mig och senare ikväll drar jag mig mot Sofias hus. Myspys.


     



Åh vill resa och se massa nya platser!


Kraam

 
 
- Isa -

- Isa -

13 juni 2013 20:55

Fin skrivet!

http://issabeelllaa.blogg.se

 
Ingrid

Ingrid

13 juni 2013 20:57

Följas?

http://entjejistadeenn.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards