elinelvira

Alla inlägg den 13 juni 2013

Av Elin - 13 juni 2013 20:36



Tiden tickar iväg. En lång dag med en tripp till skolan och tv tittande efter en natt med lite för lite sömn (som vanligt). Grillkorv till middag, ny promo för Pretty Little Liars, massor utav snack med folk jag tycker om och en hel del att göra som strukits av från listan. Nu fixar jag min resväska hem till Sofia och plockar lite smått till imorgon. För imorgon får jag sommarlov. Smaka på det. Sommarlov.


Ett långt sommarlov utan en enda tanke på skolarbete, ångestfyllda lektioner, prestationer eller läxor. Ett sommarlov med världens bästa vänner och roliga utflykter. Ett sommarlov med nya avsnitt av min favoritserie och glass i mängder, precis som förra sommaren. Ett sommarlov med nätter vid sjön, Midsommarafton, powerwalks och nyplockade jordgubbar till frukost. Ett sommarlov med skratt, gråt, tankar och nya intryck. Ett sommarlov med milslånga promenader i Stockholmsnatten, konserter och oförglömliga minnen. Ett sommarlov med vänner, nära och kära. Ett sommarlov med sträckläsning av böcker på gräsmattan medan huden blir rödare och rödare, svetten lackar och inget annat än vatten går ner. Ett sommarlov med sena nätter och sovmorgonar. Sommarlov. Mitt sista, riktiga sommarlov någonsin.


Det är så svårt att förstå att jag får sommarlov imorgon. Inget plugg fören i Augusti. Någonstans efter Påsk tappade jag tidsuppfattningen helt. Det har varit så stressigt och dagarna har bara flutit ihop till en... och nu är påsklovet långt borta och sommarlovet mindre än tolv timmar bort. Hela tvåan har försvunnit som i ett dis och jag minns knappt vad som hänt. Jag förstår inte riktigt... Men jag älskar det. Jag älskar sommaren. Frihet. Tid att utvecklas och reparera det på en själv som blivit trasigt. I år är jag ganska hel. Våren läkte det mesta. Nu vill jag bara gå framåt. Ledordet för sommaren 2011 får vara Våga. Att våga mer. Ta ut svängarna. Men samtidigt veta mina gränser. Låter det fint? Jag hoppas det.


Nu kommer alldeles straxt min gos och hämtar mig och senare ikväll drar jag mig mot Sofias hus. Myspys.


     



Åh vill resa och se massa nya platser!


Kraam

Av Elin - 13 juni 2013 16:24


En regnig torsdag. Som jag lär få spendera med att städa upp i mitt rum. Och så tänkte jag läsa och kolla på serier. Prima ballerina. Borde packa också. Aja sista minuten packning är min specialitet! Åkte en snabbis till skolan och lämnade in mina sista skolböcker och tömde skåpet. Lyckan är total. Mötte även min lärare i psykologi och han sa att jag kommer få A i slutbetyg. JAAAAAA!

 

Och igår var äntligen Pretty Little Liars tillbaka! Mitt älskade PLL! Nog för att inget någonsin kommer att bli säsong 1 igen (inte okej hur bra den säsongen faktiskt är) men det var en riktigt bra start! Jag älskade säsongsavslutningen på säsong 3 och det känns som att premiären av säsong 4 låg på ungefär samma nivå. Men Ezria. Ezria Ezria Ezria. Man får inte göra så med mitt hjärta. Och nu är det verkligen över för ett bra tag framöver. "I have a family now". Alltså. Aj. Och scenen med Aria och rektorn och Ezra som blir arresterad?! Läskig och så bra! But sad. Oh so sad.

             

             


Herre va jag grät. Mitt Ezria.


Kraam


      

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards