elinelvira

Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Elin - 3 oktober 2013 20:42


 

Losing him was blue

Like all I'd ever known

Missing him was dark grey

All alone

Forgetting him was like trying to know

Somebody you never met

But loving him 

Was Red


Annars har torsdagen flytit på bra tycker jag (förutom sociologi provet, hej F) Ja, något smartass (som heter Elin och skriver det här just i detta nu) välte just ut en hel tékopp över sin matta. Plus skrivbordet. Och golvet. Jävligt smart. Och så är det ju tredje oktober. "On october 3rd he asked me what day it was. - It's october 3rd"  Ifall ni inte kan filmscitatet kan vi inte vara vänner längre... Efter skolan så jag till banken ockh fixade med mitt CSN sedan åkte jag in till Kajsas skola och väntade tills hon slutat. Gick runt och prtatade och köpte presenter till födelsedags barnet imorgon; lilla Binx som äntligen också blir vuxen! Hade tänkt läsa lite i engelska boken och avkoppla mig med att spela lite sims. Myyys.



xx



Av Elin - 3 oktober 2013 00:15


Kan inte sova. Lever på té och musik. Inte sugen på mat. Spyr typ ändå bara upp den. Skulle kunna ställa mig upp och skrika håll käften för att hela världen ska tystna. Blicken flackar och jag letar efter någonstans där jag hör hemma, hur vet man om man har hittat en trygg plats? Små, fina, viskningar från långt bort. Längtar efter dig och vill bara ha dig här och nära som jag hade förut. Men jag vet att du och din öppna famn finns och att du aldrig aldrig aldrig kommer att försvinna. Och det är ju fint och kanske det världefullaste jag har, men du är ju inte här. Kanske är det jag som aldrig är nöjd men jag vet inte hur jag ska landa. Jag har ju inte höga krav och orimliga ideal, jag är ju bara rädd för att inte duga, för att inte räcka till, för att inte bli omtyckt. Jag blir som vatten på olja. Ingen vill väl vara som vatten på olja?


Har bryit ihop två gånger under tre veckor och vet inte varför, fast samtidigt så vet jag. Jag vet. Fast ändå inte. Utochinochuppochnerochframochtillbaka. Blir galen. Behöver mer sömn. Mer té. Mer närhet. För helt plötsligt känns det som att gå i början av högstadiet igen, och det är minst sagt lustigt. Pluggat klart för idag har jag iallafall gjort. Vill måla naglarna i en fin rosa färg. Det ska jag också.





xx



Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards