elinelvira

Alla inlägg den 18 december 2012

Av Elin - 18 december 2012 22:44

Alla kommer nån gång i sitt liv upptäcka att konversationer är bäst klockan 4 på morgonen. Desto tyngre ögonlock, desto uppriktigare ord. Nu vet ni. Började dagen med att ta lite blodprover på vårdcentralen. Det gick bra innan och under. Funderade inte på det så mycket eftersom jag inte ville bli rädd och skrämma upp mig själv. Men eftersom jag inte fick läcka min panikångest innan som jag alltid brukar så hände det nått efter. Jag hamnade i chock. Helt sjukt det har aldrig hänt förut. Grät och skrattade och kallsvettades och blev blek sen snabbt rödblossig i ansiktet och hade svårt att fästa blicken. Kände knappt igen min egen röst. Den pratade på automatik. Mamma visste inte om hon skulle skratta eller tycka synd om mig hahah. Jag förstår henne.


Efter skolan gick jag av vid Centrum och fixade lite grejs. Väl hemma var jag tvungen att gå med min Voff i snölandskapet på en promenad. Kall och blöt och frussen duschade jag och läste sedan i Engelska boken, Tuesdays With Morrie. Otroligt fina reflektioner över livet och vad som verkligen betyder något. Dock har jag lite kvar eheh och den ska vara klar till imorgon. Tack högremakter för sovmornar! Medans jag vässade mina matlagningsskills med att koka nudlar till middagen (Var Home Alone tills 8) tänkte jag lite. Jag är alltid så rädd för allting. Inte bara saker som sprutor eller mörker, utan även att bli lämnad eller sviken eller sårad. Min absolut allra största rädsla är att bli lämnad, vara ett andrahandsval, bli bortglömd. Jag har svårt att släppa in människor i mitt liv eftersom jag hela tiden tror att de ska lämna mig. Jag är dålig på att släppa taget. Är nog lite fyrkantig och vill ha saker som de är. Ha tryggheten på max. I hela mitt liv har jag sagt till mig själv "Sluta vara så rädd" Har försökt gömma min rädsla och lagt ned tid på att fundera varför jag känner som jag gör. Men det är först nu jag inser hur dumt det är. Sluta vara rädd. Det är som att säga "Hoppa inte undan när någon är påväg att slå dig i ansiktet" eller "Rygga inte tillbaka av eldens varma lågor" eller "Sluta blinka". Sluta vara människa. Jag är rädd, du är rädd och vi kommer alltid vara rädda. Det är så det ska vara, det är meningen. Nu vet jag vad borde ha sagt till mig själv istället... "Var rädd, va livrädd, men gör det ändå!"





Blev ett långt Tisdags inlägg, så det ska va!



Kraam



Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards