elinelvira

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Elin - 12 oktober 2009 20:58

Hejsan:)

Nu är det dags för mig att gå i säng oc läsa Twiligth:D

Jag är på kap12:O


För et tag sen berättade pappa att hela familjen ska åka till Afrika:D

Vi ska till en ögrupp som heter Kap verde!!! Till ett hotell som heter Club Riu funana.

Fy vad jag längtar dit vi ska åka den 3 januari 2010, det känns ändå inte såå långt dit.

Jag har seriäst inte varit utomlands sen jag var i Turkiet för 2år sen typ.(okej, jag räknar inte med danmark)

Men det ska bli superkul:DDDD


Nu sk jag gå till min älskade Twilight:)


God natt och sov gott

kram elle


det är inte mina bilder bara så att alla vet. Men erkän att du blir lite avis:)

    

Av Elin - 12 oktober 2009 20:00

Hejsan alla snälla och glada:)

Jag själv är på mycket bra humör:)

Jag har nog inte vetat om det det har hänt gradvis tror jag, min självtrotering är äntligen klar. Jag kan inte beskriva hur det känns, jag känner mig som mig själv igen, som jag var innan allt började.

Så jag sitter här pch leer åt ingenting, eller jo åt mig själv:)

Jag var så elak mot mig själv och mot alla mina vänner jag spelade lycklig, men det var jag inte och de kunnde inte se det för jag spelade så bra. Till och med jag gick nästan på det. Men när du kom upp i mina drömmar igen så kunnde jag inte ljuga för mig själv längre.

Äntligen är det över tack gode gud:D



Det var egentiligen så enkelt

allting fanns där framför mig

Jag ville bara inte se och förstå

hur det egentligen var

Jag ville inte släppa dig

 

Du har funnits i mina tankar dag in och dag ut

Torterat mig med din tysta närvaro

slitigt på mitt redan förstörda hjärta

 

Jag tror att jag älskade dig mer än vad jag ville innse

allting var ju så enkelt

för enkelt

 

Nu allt är som det borde vara

Jag klarade det ändå

även fast jag var död ett tag

Jag kan inte sluta le nu

 

molnen har försvunnigt från solen

jag är fri

 

Nu ska jag göra det sist på min spanska läxa:)

Kram elle<33

Av Elin - 12 oktober 2009 17:43

Hejsan:)

Till middag blev det lasange, mums!

Efter det gick jag ut med vovarna(kom presic hem)

Det har inte varit några bokresentioner i helgen, det är för att jag inte har läst ut någon bok(det är sjukt mycket saker som händer i skolan så man har inte tid får sånt):(

Men istället för en bok-resention kan det bli en film resention:)

jag var tvungen att välja den här filmen för att jag och min kompis pratade om den idag:)


Mitt liv som popstjärna

 

Filmen handlar om Lizzie, hon ska på en klassresa till Rom. Hitills är allt pyton. Men en dag träffar hon Paolo, han är en Italiensk sångare(eller var) han ser att Lizzie är rysligt lik hans gammla sångpartner Isabella(som nu är en stoor kändis) Han blir vän med Lizzie och frågar om hon skulle vilja bli en stjärna.

Så de låtsas att Lizzie är Isabella, något alla går på:P. Lizzie är super glad, men hon har ingen aning om vad Paolo egentiligen har för plan.....


oooo... spännande:Phahah aa det var de bästa jag fick fram.

Jag tycker att den är helt okej, det är en musikfilm(ingen musikal dock) och så är den rolig.

Den handlar om vänskap som tex hon blir tvungen att bestämma sig vem hon ska lite på- En kille hon kännt i 2veckor eller en kille hon har känt i hela sitt liv!

Det är en riktig feelgood film:)


6 /10  hallon


orginaltitel: Lizzie Mcguire the movie

Genre: romantisk komedi

Skådespelare: Hilary Duff, Robert Carradine,Alex Borstein, Adam Lamberg mf

År:2003

Speltid:1h 30min

språk: Engelska


Ps: trailen är ganska dålig:S

 kram elle:)

Här är en bit av filmen, älskar den här sången<33

Av Elin - 12 oktober 2009 16:35

Hej alla glada:)

nu har jag kommit hem från skolan, pappa hemtade mig så jag mår lite lilla nu(han kör som en galning:P)

Idag i skolan blev det lite missförstånd mellan mina kompisar, och jag tror inte att de löste det. Det är ett sånt där tjafs som man hade i lågstadiet, men jag håller faktiskt med en av dem.

Nu ska jag äta, min storasyster ska på Gympa och min ena lillebror ska på fotboll, så det blir en tidig middag idag:)


kram på er:)

elle

Av Elin - 12 oktober 2009 06:15

Hejsan:)

God morgon<3

Jag har sovigt helt okej inatt.

Snart ska jag till skolan (ee... okej om nån timme eller så:P)

Min kompis har alltid sånna här frågor på sin blogg och hon ville att jag skulle svara på ett--


hoppas hon blir nöjd nu:)

kram elle


Tio saker om ditt liv (kärlek)

1. har du någonsin varit kär? jaa 
2. tror du på kärlek? ja
3. varför tog ditt senaste förhållande slut? blev dumpad

4. har du någonsin fått ditt hjärta krossat? ja
5. har du någonsin krossat någons hjärta?  hehe aa

6. har du någon gång blivit kär i din bästa vän? nej
7. har du någonsin älskat någon utan att tala om det för han/hon? nopp

8. är du rädd för att starta ett förhållade med någon? nej det är jag inte:P
9. har du någonsin haft en hemlig beundrare? haha vet ej den är ju hemlig då:P

10. tror du på kärlek vid första ögonkastet? nej det tror jag inte på.

 

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards