elinelvira

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Elin - 15 oktober 2009 16:45

Hejhej

Är klar med läxorna :). Nu är det 36 dagar kvar tills new moon kommer ut :D!!Vi ska ha läxförhör/prov samma dag, kommer inte kunna koncentrera mig..


Som ni nog inte vet går jag på dans( inte typ vals, utan modern XD ). Det jag dansar heter jazzfunk, och tänkte bara lägga upp låten som vi precis gjorde klart en dans på. Den är lite på skämt, min lärare dansade den på våran uppvisning förut  i högklackat...Haha, man tror inte riktigt på att vi dansar modernt när man hör den.



P.S: Det är inte riktigt samma version, det var så taskig ljudkvalite på den..

Nu ska jag läsa tror jag :).


Kram froj


Av Elin - 15 oktober 2009 15:17

Hejhej

Det har vart en lååång dag. Varför måste man alltid sluta skolan efter 3? Suck!

Idag råkade jag göra illa elles arm, inte så bra...Sorry<33! Och så hade vi jumpa direkt efter, basket. Fast elle är rätt så envis, så hon klarade det bra och kunde kasta bollen i korgen en massa gånger:). Fler än jag iaf XD.



Men jag tänkte skriva en bokrecention av en bok jag läste för ett tag sen, den heter Deluxe.( elr The Luxe) Såhär står det på baksidan:


"Den här resan tillbaka till oskuldens tid - är allt annat än oskuldsfull ...

Manhattan 1899. I en värld av lyx och bedrägeri - lever några ungdomar farligt, skandalösa liv. Med sin fina familjs goda rykte att tänka på tvingas den unga, vackra och mycket omsvärmade Elizabeth Holland att välja mellan sina familjeplikter eller den sanna kärleken. Den förbjudna kärleken. Men så händer det oförutsägbara; hennes hästekipage välter i en skarp kurva och Elizabeth - flickan vars lyxiga leverne livat upp stadens skvallersidor - kastas ur och drunknar i strömvirvlarna från Hudsonfloden. Hela New York sörjer hennes bortgång och rykten tar fart. Var det en vanlig olycka, eller fanns det de som hade allt att vinna på att Manhattans mest firade celebritet försvann ...?"


Jag tycker att den var bra och spännande, men rätt så förutsägbar. Jag förstog i början vad som skulle hända..Men jag vill ändå läsa tvåan "Rivaler", jag vill veta hur det fortsätter! Jag läste den iförsej på engelska, men där är det rätt många svåra ord:( .  Så "Deluxe" är en bok jag rekommenderar, den var bra även fast den var lite förutsägbar.


Nu ska jag göra läxor :(. Hejdå!


Kram froj




Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards