elinelvira

Alla inlägg den 14 mars 2013

Av Elin - 14 mars 2013 23:25


Stopp. Paus. Spola tillbaka. Paus. Andas. Så. Vilken jävla dag.


Jag skrev ett långt inlägg för cirkus en timme sen men var duktig nog att radera alltihopa. Ibland är det bra att skriva för att reda ut tankarna om vad som egentligen pågår där inne, men vissa saker ska man bara inte publicera. Inte för att ni hade varit intresserade av att läsa det heller kan jag poängtera. Men det har hänt bra saker idag. Som äta muffins hos Binkis med tjejsnack och sluta mycket tidigare än vi brukar. Och mindre bra, typ att jag varken har pluggat eller gjort några av de andra sakerna jag tänkt göra. Hur kan jag slutat bry mig helt plötslig? Det är jue lite spännande faktiskt! Men är det inte spännande det här, vilka människor man dras till att våga öppna sitt hjärta för när allting är kaos? Vilka man litar på? Ibland tänker jag tillbaka på första mötet med vissa människor. En del minns jag tydligt. Andra suddigt. Du smetade en jäkla mums-mums i handen på din kompis, men hjälpe till att ta bort det efteråt och det speglar hela din personlighet. Sen du, vi gick i parallel klass i flera år men jag minns inte hur vi möttes första gången och jag trodde verkligen inte att du skulle bli mitt paraply i svåra lägen. Du, vårt möte minns jag tydligt, det var inte så länge sen, jag tyckte du var söt men jag hade helt fel om din personlighet, vilket jag är glad för. Du, du vände dig om och log mot mig av ingen anledning. Du skrattade lite för högt den där första dagen. Och du har funnits i mitt liv så länge jag kan minnas. Och nu går jag till er för att ni är de enda jag litar på och de enda jag kommer att sakna. Ni är de enda som fått mig att tro på mig själv och sett mig för den jag är. Tillsammans har vi kunnat räcka finger åt alla som är dryga och sett igenom dem. Ni har gått igenom det jag går igenom och där hittar vi en bra balans - en balans till en väldigt konstig och säkerligen egentligen opassande vänskap. Men vi har väl aldrig brytt oss om vad de tycker och tänker egentligen? Det är därför vi är som vi är, skulle jag tro. Ni är de finaste jag vet, sluta aldrig vara er själva. Måste också säga att jag har kollat på nya PLL och ord är överflödiga. SPENCER ÄR MED I FUCKING A-TEAM!!!!!  Le dör.



                


Tack gode värld för att det är fredag imorgon.


Kraam


Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards