elinelvira

Alla inlägg den 29 december 2009

Av Elin - 29 december 2009 23:38

Hejsan:)

Nu har jag sett " When a man loves a women" shit va jag grät;) man den var jättebra, ett tag trodde jag faktiskt att hon inte skulle få sin kille, men det fick hon ju såklart ( se under vilka som var med i den:P )

Nu ska jag läsa Speak och sen ska jag nog sova:P


Här kommer dagens citat:


"To be free is to trust yourself"

 

God natt,

hoppas att alla har haft en bra dag;)


kram elle  


här är söta Kristen Stewart, den måste vara ganska gammal eftersom hon har blont hår:)

Av Elin - 29 december 2009 18:45

tjoo:)

när det är vinter och mörkt kan det vara mysigt att krypa ned under en varm filt och se på en bra film, eller hur?

men ibland kan man kanske inte komma på vad man ska se, så jag tänkte göra ett inlägg om olika filmer som man bara måste se:)


Romantisk komedi:

  • kate and Leopold              ( Meg ryan och Hugh jackman)
  • Music and Lyrics               ( Drew Barrymore och Hugh Grant)
  • snygg, sexig och singel   ( cameron Diaz, Selma Blair, Christina applegate)
  • The Proposal                     ( Sandra Bullock, Ryan reynolds, Malin Åkerman)
  • Just my luck                       ( Lindsay Lohan, Chris Pine, alla i Mcfly)
  • Adventureland                    ( Kristen Stewart, Jessie Eisenberg, Ryan  Reynolds)

Drama (komedi):

  • the break-up                      ( Jennifer Aniston, Vince Vaughn)
  • Fame                                  ( Naturi Naughton,Kristy Flores, Anna Maria Perez, Asher Book)
  • I spel och kärlek...            ( Renee zellweger, George Clooney)
  • Hairspray                           ( Zac Efron, Brittany snow, Amanda Bynes)
  • The Holiday                       ( Cameron Diaz, Kate Winslet, Jack Black)
  • Mona Lisas leende          ( Julia Roberts)

Romantisk Thriller-skräck:

  • Twilight                          (Kristen Stewart, Robert pattinson)
  • New Moon                    ( Kristen stewart, Robert Pattinson)
  • The Ring                       ( Brian Cox)
  • Prom Night                   ( kellan Lutz, Brittany Snow)
  • the messengers         ( Kristen Stewart)
  • I Love Trouble              ( Julia Roberts, Nick Nolte)

Drama

  • Speak                                             ( Kristen Stewart, Michael Angarano)
  • When a man loves a women     ( Meg Ryan)
  • The Notebook                               ( Rachel McAdams,Ryan Grosling)
  • Stolthet och fördom                      ( Jennifer Ehle, Colin Firt)
  • Sex and the City- the movie        ( SJ Parker, jennifer Hudson)
  • Die Welle                                         (Jurgen Vogel)

Action:

  • Taken                               ( Liam neeson)
  • Die hard 4.0                   (Bruce Wilis, Justin Long, Maggie Q)
  • Top Gun                          ( Tom Cruise, Meg Ryan)
  • True crime                      ( Clint eastwood)
  • 007- Die Another Day  ( Pierce Brosnan, Halle Berry)
  • Arn- Tempelriddaren   ( Gustaf Skarsgård)

Äventyr:

  • Sagan om ringen- triologin                 ( Orlando Bloom, Liv Tyler, Viggo mortensen)
  • Harry potter -filmerna                           ( Daniel Radcliffe, emma Watson)
  • Robin Hood-  Prince of Thieves         ( Kevin Costner,Morgan Freeman)
  •  Pirates of the Caribbean - Död mans kista  ( Orlando Bloom, Jonny Depp, keira knightley)
  •  Den siste samurajen                           ( Tom Cruise)
  • The Challenge                       (Mary-kate and Ashley Olsen)

Klassiker:

  • Jane Eyer                    ( Charlotte Gainsbourg)
  • Sömnlös i Seattle      ( Tom Hanks, Meg Ryan)
  • Dirty Dancing              (Patrick Swayze, Jennifer Grey)
  • Borta med Vinden      (Vivien Leigh, Clark Gable)
  • An Officer and a Gentleman ( Richard Gere, Debra Winger)
  • Titanic                          ( Leonardo DiCaprio, Kate Winslet)     

Musik och Dans:

  • Grease                                ( Jhon travolta, Olivia Newton)
  • High school musical        ( Zac Efron, Vannesa Hudgens)
  •  Honey                                 (Jessica Alba)
  • Saturday Night Fever        ( John Travolta)
  • Mamma Mia - The Movie  ( Amanda Seyfried,Meryl streep)
  • Camp Rock                        ( demi Lovato, Jonas brothers)


hehe jaa, det blev många filmer:) hoppas att ni hittar någon bra film:)

jag har sett alla förutom 4 så 4 filmer har jag bara sett trailern till men aa resten har jag sett:P


det skulle vara kul om jag fick lite film tips av er:) för jag fastnar för en film och ser den hur många gånger som hellst:)


kram elle



Av Elin - 29 december 2009 14:58

Hejsan:)

det var länge sen jag hade en bokresention, mins 2 månader eller nått sånt:)

så här kommer en;


Hata Romeo

 

Jen Älskar att spela teater och när hon får huvudrollen som Julia, i skolans uppsättning av Romeo och Julia, blir hon super glad..Tills hon får reda på att Romeo ska spelas av Chris Banner, hennes värsta fiende. Familjerna har varit i fejd med varandra länge. Först blir repetionerna med honom jobbiga och han är lika arrogant som vanligt, men sen räddar Chris Jen ett antal gånger. Hon blir förvirrad och får konstiga känslor.. vad är det här, inte kan hon väl gilla Chris??


Utdrag ur boken:
''Varför kunde han inte vara någon annan? Varför kunde han inte vara vem som helst utom min fiende? Han kommer aldrig tycka om mig på samma sätt som jag tycker om honom''
Läppen darrar. Den första tåren rullar ner för kinden.
''Jag är så misslyckad.''
Du lutar dig mot väggen och sjunker ner på golvet. Axlarna faller ner och du gråter som du aldrig har gjort förut.
Du gråter som om hjärtat ville brista.


''Min enda kärlek, ur mitt enda hat...''
Shakespeare visste inte hur rätt han hade.

 

Vad tycker jag?

Den här boken är fantastiskt bra skriven. Dessutom var  författaren bara 16 år när boken gavs ut och 14 år när hon skrev den! Den är skriven i "du" form när huvudpersonen tänker och gör något, det kan kännas irriterande i början men man vänjer sig snabbt. Boken är jättebra och passar den som vill läsa en riktig kärlekshistoria!


Originaltitel: Star-crossed
Författare: Rachael Wing

Genre: Ungdomsroman
Utgivningsår: 2008


   8.5/10



kram elle


Av Elin - 29 december 2009 13:56

Hellu:)

nu har jag varit hos optikern och köppt nya linser och så var pappa och jag iväg och handla:)

så nu är dagens uppgifter done.


jag hittade en artikel om Taylor Lautner;


Taylor Lautner, 17, hamnade mitt i en catfight på inspelningen av den kommande filmen “Valentine’s day”. Enligt National enquirer ägnade sig både Taylor Swift, 20, och Emma Roberts, 18, åt att slåss om ”Twilight”-stjärnans uppmärksamhet mellan tagningarna.  

Efter inspelningen har Lautner som bekant inlett ett förhållande med Swift, men under arbetet med den romantiska komedin utspelade det sig ett rasande triangeldrama när Emma Roberts försökte vinna flickfavoritens hjärta.  

 

— Alla såg att Emma var kär i Taylors kille. De hade inga scener ihop, men hon flirtade med honom så fort hon fick chansen, berättar en insider för National enquirer.  

Enligt källan nådde dramat sin spets när Emma dök upp på inspelningsplatsen som åskådare till Taylor och Taylors kärleksscen.  

 

— Swift tyckte att det var obehagligt att se Emma stå och stirra på Taylor. Hon bestämde sig för att kyssa honom som om han var den sista mannen på jorden.  

 

— Kyssen var så lång och passionerad. Alla förstod att det var en varning till Emma.  

Och det verkar som att Taylor Swifts maktdemonstration gjorde susen. De har ännu inte bekräftat att de är ett par, men enligt initierade källor har countrysångerskan och Taylor Lautner kilat stadigt ända sedan inspelningen av ”Valentine’s day” påbörjades i somras.

 

haha den var lite rolig tyckte jag:P haha det där med kyss senen skulle jag vilja se  

tror ni att det här är sant? Jag vet vad jag tror;)


kram elle


jag tycker det ser ut som att de är vänner, eller iallafall bråkar de inte med varandra:)

Emma och Taylor på inspelningen av

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards