elinelvira

Alla inlägg under oktober 2009

Av Elin - 27 oktober 2009 10:18

Hejsan:)

Jag vet inte riktigt vad jag håller på med men aja:)

Men om det går så har jag ett film bevis på hur klumpig jag är:P Det gör inte ont jag blev bara chokad för jag såg verkligen inte kanten:P Men det började blöda det är nog det jag säger "aj" för:)

Mamma har visat det här klippet minst 10 gånger för alla släktingar, snacka om pinsamt:)


kram elle


Av Elin - 27 oktober 2009 10:02

Hejsan alla:)

Gissa vad jag hittade... Rihannas nya singel, den är riktigt bra:) som min kompis skulle säga "En Elin låt"

Ja det var kanske ganska förutsägbart att jag skulle gilla den här:)

God morgon föresten:)


kram elle


Vad tyckte ni?

Av Elin - 26 oktober 2009 22:42

Hejsan:)

Nu är ännu en dag slut, shit vad snabbt tiden går, snart är det väl nyår!

Det har blivigt mycket Tv och dator idag, längtar så fruktansvärt efter solen:)

Men det finns ju en liten tröst i att jag ska till Afrika om lite mer än 2månader, men det känns ändå långt dit...

Men i den här farten så står jag väl på terminalen snart:)


Tänkte iallafall säga god natt nu:)

Hoppas att ni har haft en bra dag jag har haft det tackvare min underbara ´kusin:)


Sov gott<33


kram elle


om 2 månader så kommer jag till solen, om 2månader kommer jag till solen

hoppas att det går sanbbare om man säger det många gånger:)

om 2 månader kommer jag till solen....suck!

  


Av Elin - 26 oktober 2009 22:17

Hejsan alla:)

Det var ett tag se jag hade en bokresention(har faktiskt en liten hög med böcker som jag läst:) )

Så jag tänkte att det var dags nu.


Där två hav möts.


För att hålla löftet hon gav på sin mammas dödsbädd säljer 16-åriga Marianne sina få tillhörigheter och lämmnar England. Hon har ett tydligt mål. Skagen I Danmark, där hon ska leta efter sin far, Lars Christensen-fiskaren med det gyllene håret hennes mamma förälskat sig i för så många år sedan.

Resan blir lång och farlig för en ung flicka som reser ensam. Och i Danmark väntar nya utmaningar.

Pappan verkar omöjlig att finna. Utan att kunna språket och utan vare sig vänner, släktingar eller besparingar måste Marrianne bygga ett helt nytt liv.

Marianne är beredd att satsa allt, så kanske kan Danmark ändå bli det sagoland hon drömt om?



Jag tyckte att baksindan var lite töntig men annars så är boken bra lite förutsägbar men annars helt okej:)

Slutet är gulligt och bra, så det är min typ av bok;)

Jag måste bara varna alla att det står meningar på Danska med översättningen efter(det är en Engelsk bok)

Så om man kan Danska och förstår Danska så är det ytterst irriterande:)

Tex:  Min kaerste= min pojkvänn

        Hedder du Marianne?= heter du Marianne?

        Skibsbrud!= Skeppsbrott!


Och så står översättningen efter, okej det är kanske bara jag som stör mig på det men iallafall:)


Jag tycker att den är värd att läsa men det finns kanske bättre böcker:)


       5/10hallon  



kram elle

Av Elin - 26 oktober 2009 19:45

Hejsan:)

Ni har kanske märkt att jag är väldigt musikintresserad, hehe om man frågar mina vänner om jag sjunger ofta skulle de säga "Skojar du eller" jag säger inte att jag KAN sjunga(jag kan verkligen inte det) men det är så kul och jag älskar det:)

Och till skolan och från skolan lyssnar jag på musik det kan hända att man sjunger med och då stirrar folk på en men vadå? Om man gillar nått så måste man få göra det! Så sluta stirra på folk om de sjunger med, le åt dem och sjung med själv:)


Den senaste låten jag har förstört är Rihannas (jag tror nya) låt "Cry" Taxten är så fin att jag nästa vill gråta och så sjunger hon väldigt bra:)

Så skruva upp volymen och sjung med( om du inte kan texten höj volymen iallafall:P)


Av Elin - 26 oktober 2009 19:30

Tjoohejsan:)

NU har jag pratat med en gammal vän i ca 1timme, woopsi hoppas pappa inte ser det på mobilräkningen:S

Men aja det är ganska sjukt hur mycket man kan sakna varandra även om man har blivigt sårad av varandra....

Så förlår A du kommer alltid att finnas i mitt hjärta även om vi inte umgås så mycket längre.


Jag tycker att den här låten är så fin liksom sorgligt och rockigt:) Jag hade aldrig hört talas om paramore fören de var med i Twilight. Se Twilight lär en viktiga saker:)


Kram elle


Av Elin - 26 oktober 2009 17:45

Hejsan alla glada:)

Jag hittade den här bilden på Rob:) Den är sjuk lik tycker jag

lite stor men aja desstå mer rob dessto bättre;)


kram på er

elle



Av Elin - 26 oktober 2009 17:33

Hejsan:)

Idag har jag varit med min kusin

Vi har gått med våra hundar och ätigt pannkakor och glass, ´haha tjockisar:P

Sen för 1timme sen hade vi brottningsmatch i min säng, och jag får stresspanik när min säng är helt stökig:P¨

Så nu är den fixad som tur är. Hon ligger och ser på The Hills nu(inget som jag tycker om)

Men ska nog jojna henne.


kram elle


Ashley är såå himmla perfekt.....


Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards