elinelvira

Alla inlägg den 11 december 2010

Av Elin - 11 december 2010 15:48

Halloj!


pluggandet gick lite sådär faktiskt, han öppna boken sen så... gjorde jag något annat   hehe! Så måste plugga nu istället.  Men först bjuder jag på veckans kändis outfit :)


Den går till...... Leighton Meester (igen)

 

Motevering: Leighton i denna lilla svarta somaldrig kan bli fel. Jag älskar drapereringen på sidorna det gör att klänningen sticker ut. Hon bär upp den med en enkel ring och rött nagellack. Håret behåller hon utsläpp i vackra sommarlockar. Jag älskar hennes sminkning som är väldigt basic men ändå så snyggt! Leighton är visar att hon är en stilikon med stort S!


1. Leighton Meester i den perfekta lilla svarta klänningen! Den här Versus-klänningen är definitivt ett måste i garderoben i jul!

 

Kram Elle

Av Elin - 11 december 2010 13:20

Day 08 – A moment

Oj jag har haft det svårt att hitta på ett moment, jag tror att alla ögonblick i livet har en mening. Så att finna just ett speciellt tillfälle är svårt. Några fina studer med min minsta lillebror glömmer jag aldrig. Som när jag såg honom för första gången. Han var så liten. Mina hundar ger mig mycket kärlek de med. Som när jag dumpade Alle på en liten ö i vår vik på landet. haha! Det var så synd om honom! Mina vänner har gett mig moments de med. Alla människor som betyder nått för mig har jag moments med. I skolan skulle vi skriva om ett moment, jag skrev lite random men här är en del av den typ mitten, but I hope you like it!


Det doftar starkt av hav. En doft som nästan bränner i näsan och jag är tvungen att fnysa för att bli kvitt det värsta men en stark eftersmak av hav, salt och tång sitter kvar. Jag lyfter blicken bort mot den mäktiga horisonten. Tänk om man kunde åka dit bort. Vad finns där i fjärran? När jag ser horisonten känner jag mig så obetydligt liten. Jag är en droppe i havet och det finns så många droppar där ute. Ändå är jag unik, en alldeles speciell droppe som inte är lik någon annan, lite som vågorna tänker jag.

 

Min blick följer återigen vågorna som sakta rullar in mot stranden. Jag vänder blicken ut mot havet igen. Vågen rör sig fortfarande graciöst mot land, ändrar form och krusar sig i ett vitt skum. Eller kanske är det en annan våg? Hur många mil har den färdats innan den kommit till vår vik? Säkert fler mil än vad som ryms i ett ögonblick av lycka.

  

haha att skriva uppsattser är lite knepigt, men min svenskalärare gillade denna, tror jag fick ett MVG :D


Har du ett speciellt moment?

 

Kram Elle

Av Elin - 11 december 2010 12:51

God Lördag!


Idag består av plugg plugg plugg och lite mer plugg. Tyvärr. Men jag fattar inget om fysiken och biologin vi ska kunna till provet, inget! det är så svårt! Så måste plugga idag. Ska även behandla mitt hår lite senare. Ikväll kommer Tilda hit, hon ska äta och sova här :) ska bli nice! Nu vet ni vad jag ska göra idag då!


Lite Lördags kul är kanske denna interjuv med Kellan Lutz (Emmett från Twilight) där han pratar om att han gärna vill "Arm wrestling" med Kristen Stewart, en mycket sevärd kort interjuv :)


hoppas de tar med den scenen! :D


Kram Elle

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards