elinelvira

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Elin - 15 december 2010 17:01

Day 11 – Your siblings

Då börjar vi högst upp på listan då ;D Paranteserna är de namn som används mest!


Patrik (Putte, Patte) är 23 år, han fyller år några dagar efter mig, han är alltså 8 år äldre än mig. Vi har inte så mycket gemensant, han är stöööört omogen och jobbig och ska alltid reta mig! Han pluggar på universitetet i Uppsala tror jag, en bit här ifrån men jag tycker det är ganska skönt att han inte bor hemma längre! Dock kommer han ofta hem på helgerna.... Det är såklart kul att ha en storebror också, men bara ibland!


Mickaela (Mickan) är 19 år, 4 år äldre än mig men det märks dock inte. Hon bor hemma och är inte lika jobbig som Putte. Men hon har ett hmm...temprament kan man ju kalla det ^^ Ska alltid bråka med pappa. Hon är just nu en lärarvikarie, men hon ska plugga i USA nästa år. Nån juridiklinje. Mickan älskar att shoppa, hon har en affär i sitt rum! Asså allvarligt! Hon är en awsome gymnast!


(Jag)


Oskar (Orre) är 13 år, 2 år yngre än mig och han är en liten tönt! Usch han är den konstige syskonet! Jobbig, omogen, irriterande och lat. Men han kan vara ganska kul ibland, vi är ju de syskonen som ligger närmast i ålder. Jag lekte alltid med honom som liten. Han älskar att läsa böcker tex Harry Potter och Eragon.


Carl (Calle) är 7 år, alltså är jag nästan 8 år äldre. Han är den bebisaktige och sötaste i syskonskaran! Han älskar Star wars och att fektas. Han är alltid hyper och ska alltid prata! Calle är duktig i skolan, speciellt matte och engelska. Han har skrivit helt själv, utan att fråga : You killis av blecks. Som betyder du dödas av bläckfiskar fast på engelska ^^ adorable! Det är duktigt för en liten 1.a :D



Ja det var mina syskon det! :) Ganska många dock. Men jag tycker om dem supermycket (även fast det kanske inte alltid märks!)   


Ikväll ska jag på resturang, Michel fyller år idag så det blir utemiddag :D


Kraaam Elle

Av Elin - 15 december 2010 16:54

Hej!


Glömmde säga att Lucian i måndags gick superbra! På morgonen inför skolan "svimmade" bara 3 st, 2 av dem satte sig i början. Men 1 tjej höll verkligen på att svimma, men hon stod i mitten så... Efter så var det vanliga lektioner, min mentor sa till mina snöflingevänner att de hade de kreativaste kostymerna och att jag såg ut som en riktig ängel (a) Inför föräldrarna "svimmade" 1, en av dem som satte sig på morgonen. Annars var allt bra :D Vår Hk var inställd och svenskan blev komptid inför kvällen så jag slutade typ vid 12 eller nåt, nice dag!







Kram Elle

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards