elinelvira

Alla inlägg den 20 december 2010

Av Elin - 20 december 2010 20:34

Go kväll!


ska pyssla lite nu, men först ett filmtips till julafton kanske? Eller i mellandagarna när julandan är borta.



A Walk to Remember

 


 

 

Orginal titel: A Walk to remember                 

prod år:  2002

Längd:  101 min               

Genere:  Drama, Romantik

Skådisar: Shane West, Mandy Moore mf

  

Handling:

Landon Carter tillhör kärnan av det coola gänget på skolan. Folk ser upp till honom, inte bara för hans häftiga bil och tuffa stil, utan för att han själv vet att han är ball. När grupptrycket i gänget leder till en svår olycka händer dock saker som inte var planerade. Helt plötsligt uppenbarar sig en tjej som visserligen alltid gått i Landons klass men som ingen brytt sig om och speciellt inte Landon. Hon ser något i honom som varken han själv eller andra har upptäckt. Jamie har dock en hemlighet som kommer sätta kärleken i obalans. Nu börjar ödet sitt spel som kommer få Landons liv att förändras för alltid...


 

Vad tycker jag?

OMG! Denna film gick långt över mina förväntningar! Jag bölade lika många gånger som jag skrattade.

Historien må verka som en typisk amerikansk high school-film, men det är den knappast. Jag blev grymt imponerad av både Moore och West. Men det kan ju också ha att göra med att jag tidigare inte sett dem i någon film. Men de gör så att karaktärerna får liv och blir troärdiga. Det är mycket bra musik i filmen som gör en bahaglig stämning. Jag rekomenderar denna film varmt. Dear John släng dig i väggen!!!


Av mig får filmen 8/10



Trailer:



Kram Elle

Av Elin - 20 december 2010 16:17

Day 16 – Your first kiss
haha, nu blir alla lite mer intresserade ;D men okej, den var slabbig, omysig och precis som en första kyss borde vara i guess. Hahaha nä så hemskt var det väll inte. Kommer inte ihåg så bra, var i chock. Så där har ni.

                                                        



Idag har varit en helt vanlig dag, ett HK prov och lite så... helt vanligt :P Ska svara på lite kommentarer nu :)


Kram Elle



Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards