elinelvira

Direktlänk till inlägg 20 december 2010

A Walk To Remember

Av Elin - 20 december 2010 20:34

Go kväll!


ska pyssla lite nu, men först ett filmtips till julafton kanske? Eller i mellandagarna när julandan är borta.



A Walk to Remember

 


 

 

Orginal titel: A Walk to remember                 

prod år:  2002

Längd:  101 min               

Genere:  Drama, Romantik

Skådisar: Shane West, Mandy Moore mf

  

Handling:

Landon Carter tillhör kärnan av det coola gänget på skolan. Folk ser upp till honom, inte bara för hans häftiga bil och tuffa stil, utan för att han själv vet att han är ball. När grupptrycket i gänget leder till en svår olycka händer dock saker som inte var planerade. Helt plötsligt uppenbarar sig en tjej som visserligen alltid gått i Landons klass men som ingen brytt sig om och speciellt inte Landon. Hon ser något i honom som varken han själv eller andra har upptäckt. Jamie har dock en hemlighet som kommer sätta kärleken i obalans. Nu börjar ödet sitt spel som kommer få Landons liv att förändras för alltid...


 

Vad tycker jag?

OMG! Denna film gick långt över mina förväntningar! Jag bölade lika många gånger som jag skrattade.

Historien må verka som en typisk amerikansk high school-film, men det är den knappast. Jag blev grymt imponerad av både Moore och West. Men det kan ju också ha att göra med att jag tidigare inte sett dem i någon film. Men de gör så att karaktärerna får liv och blir troärdiga. Det är mycket bra musik i filmen som gör en bahaglig stämning. Jag rekomenderar denna film varmt. Dear John släng dig i väggen!!!


Av mig får filmen 8/10



Trailer:



Kram Elle

 
 
Ingen bild

Sophie

20 december 2010 21:42

Älskar den här filme grymt mycket ! :D Elin vi två bölar lika mycket säkert ^^

 
Adina

Adina

21 december 2010 12:51

Verkar bra!:D

http://www.erikzzonz.blogspot.com

 
Malin

Malin

21 december 2010 14:55

Den vill jag se! :)

sv: Ja, längtar tills den kommer ut! :)

Helt ärligt så är Ögat över Månskäran bara konstig och tråkig just nu. Den är i nutid också, det gillar jag inte heller ^^
Men jag får väl fortsätta läsa den, har ju bara läst ngr kapitel, så jag har inte hunnit komma in i den ännu.

Haha, jaa ;) Våra pepparkakshus blir *aldrig* fina, bara helt överfulla av godis (alltså goooda!), och nu lyckades vi bryta av en vägg på mitten också ^^
Men det var bara att "limma" ihop delarna igen ;)

Hm.. kanske Dimitri i Vampire Academy, jag älskar honom! :) Din favorit, då?

Jaa, det är det! Men nu kanske vi (om försäkrings-saken tycker det) måste skrota den ;(
Fast då kommer nog pappa försöka laga den själv ;)
Vi behöver vår stora bil, för när vi åker utomlands brukar vi alltid bo i den (och faktiskt få plats!), så vi tjänar jättemkt på att slippa betala hotell och sånt ;)

Kram Malin

http://www.jaagmaalin.blogg.se

 
Sophie

Sophie

21 december 2010 19:59

Den här filmen måste jag ta och se på jullovet!

Sv: HIhi inte många dagar kvar tills vi får äta julbord ^^ Gillar inte julmust så mycket men till julbord är det ett måste :P

Hihi visst är den! Ja det tycker jag med, Wfe är lite gulligt :D

Haha precis, skulle leka hela dagarna och bara ha en massa kul och inte ha några bekymmer :) Avundsjuk på min lillasyster för hon har inte så stora bekymmer :P

Oj det betygsättning på det också :o Ojdå hoppas det gick bra! :D

Aww stackare som slutar på onsdag, vi hade tur och slutade idag :) Kramar Sophie

http://sophiiek.blogg.se

 
Sophie

Sophie

22 december 2010 09:29

Sv: Ja, jag tycker också att det är dumt att hon är tillsammans med JOe, tror samma som dig att han kommer dumpa henne :( Men vi får hoppas på det bästa!

Hihi ja inspiration finns överallt och alla tolkar det på olika sätt :) det är ganska kul!

Ja denna gången kommer det verkligen bli en vit jul och det är så mysigt! Va vi har längtat efter det! :D
Kraaam Sophie

http://sophiiek.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards