elinelvira

Alla inlägg under november 2010

Av Elin - 26 november 2010 18:07

så hade det här varit mina ben 

 


 

Hade jag bott här

 

Hade det här varit min månadspeng

 

Hade den här snubben rövat bort mig, räddat livet på mig och fått mig att falla handlöst för hans läckra brittiska accent(det kan vara så att den sista redan inträffat)

 

Tillbaka till verkligheten...suck, but you know wishes do come true...

 

Kram Elle

 

Av Elin - 26 november 2010 17:55

Hejsan!


Idag har jag haft matteprov, jag failade så hårt! kunde inget även fast jag pluggat hela veckan! men aja jorden går inte under precis för att man får ig på ett prov :)

ikväll måste jag packa, ska till sandhamn där vi tjejer ska på spa! :) ååå underbart! måste finna fram min bikini, trodde verkligen inte att jag skulle använda den mer iår, se hur fel man kan ha :D Senare blir det idol och kanske en film, får se vilken det blir!


Eftersom jag ska på spa helg så kommer jag inte kunna blogga, och även fast det bara är 1-2 dagar jag är borta så kan min snälla vän Audrey blogga lite här, hon ska på bröllop imorgon man hon tror hon hinner på morgonen :D Snällt va!?


Kram Elle



Av Elin - 25 november 2010 19:24

Hejsan!


Vet inte riktigt vad som har hänt med Veckans kändis outfit, den brukar vara varje onsdag men nu har jag slarvat många veckor i rad. är det nån som vill ha kvar den eller ska jag skriva om typ veckans låt, artist, färg, bok, film osv?? eller ska jag inte ta bort veckans kändis outfit utan bara lägga till något?


Veckans kändis outfit är iaf..........Carey Mulligan!!!!

 

Motevering:  Carey lyser upp röda mattan med sina elektrisk blåa skor! Att hon går på en hudfärgad topp och en svart kjol är ett säkert kort när man har färgade skor/smycken osv. Basfärgade plagg kan kännas tråkigt men de här skorna sätter direkt en lekfull och rolig kant till hennes outfit. Stora pluspoäng från mig! Hennes frisyr är snygg och sminket även det väldigt basic. Tack vare skorna så vinner hon förstaplatsen denna vecka!!


9.

 

Kram Elle

Av Elin - 25 november 2010 08:10


Kram Elle

Av Elin - 25 november 2010 07:53

God morgon världen!


När jag vaknade för ett tag sedan så var det bäcksvart utanför, bara några gatolyckot lyste annars så var det svart. Ingen var ute, det kändes som jag var den enda som var vaken i hela världen. Det var jag ju säklart inte men det kändes så!


Idag är det HA-dag, men det är gymnasiemässa i Älvsjö så vi ska åka dit och kolla på gymnasium. Det är ganska långt dit men aja. Sen, snart så är det lucia tåg, jag vill vara ängel men jag kommer såklat inte att bli det, alla vill ju vara det. Man jag har velat sen jag gick i 6:an! Tycker övningarna är ganska tråkiga, kan ju alla låtar och danser, men aja måste vara med. Jag har ännu inte packat för helgen, wooopsi! men det gör jag efter mässan :D


Kram Elle

Av Elin - 24 november 2010 16:48

AAAAAAAAAAAA! har skrivigt detta inlägg 3 gånger och varje gång jag trycker spara så dampar internet!!!!!!!! Hej föresten :P


Idag i skolan så skulle vi hitta på en dans till Bad Romance, det gick völ lite sådär bra va? jag hoppade runt och dansade min egen sorts dans och de andra stod och såg på mig ^^ I kväll ska jag pöugga matte och läsa i svenska och engelska boken, ja vi har 2 böcker som sja läsas ut -.- måste hjälpa mormor med maten nu!


Ciao!!


Kram Elle

Av Elin - 23 november 2010 21:45

Shoo!


hehe igår när jag skrev att jag var sjuk så var det kanske mest för stunden, för jag mår bättre idag, men hade kanske en smula feber på morgonen. Men efterskolan kom min kompis hit, bara i 30 min. Sedan skulle det tränas, sedan följde jag med mamma och ygade. Min rygg känns fantastisk nu! :D


Nu ska jag skriva om en sak som jag har velat skriva om i typ 4 dagar! Ni vet Catherine Hardwicke's nya film Little Red Riding Hood, som släpte sin första trailer förra veckan?? (Catherine har regiserat Twilight.) När jag såg den första gången tänkte jag " Shit vad likt Twilight" musiken, kläderna, replikerna allt! Jag spånade lite kring detta och fann en video (under) Det är nämlgen så att Billy Burke ( Bellas pappa) är med och Shiloh Fernandez. Nu tänker ni kanske att han är ju inte med i Twilight. Men han var en av de 4 snubbarna som Catherine hade som sin " Edward lista" Som alla vet så fick han inte rollen. (De andra var Ben Barnes, Jackson Rathbone och Robert Pattinson var på listan)


lämmna en kommentar om vad du tyckte? Likt, helt olikt??

Kram Elle

Av Elin - 22 november 2010 17:51

Hejsan svejsan!


Nu ligger jag ned bäddad i min säng med en kopp kamomillte bredvid mig. En stor röd halsduk och pjamasbyxor utger min lite mer slappa stil just nu. Jag håller på att bli SJUK :( Usch! imorse mådde jag jättedåligt men gick till skolan iaf, hemma så fick jag superont i örat och det gör ont på den där punkten man ska trycka på om man ha öroninflamation så jag kanske får det snart! Men jag har faktiskt hålligt mig frisk hela höstern, bortsett från nån lite förkylning! Men får se om jag går till skolan imorgon, troligtvis eftersom jag inte vill missa nåt :(

Ska läsa i min engelska bok, måste ge den ett försök, Anna Karenina heter den. Också en klassiker ^^


Kram Elle

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards