elinelvira

Direktlänk till inlägg 6 december 2010

Day 4 and 5

Av Elin - 6 december 2010 18:42

Hello!


Day 4 -What you ate today

 

Jag har ätigt en macka, nudlar som jag kryddade själv eftersom de smakade nada, lussebullar och fisk med pasta :D hahaha oj wow vad intressant ^^


Eftersom det blev så kort (och ointressant) och eftersom jag missade en dag så blir det dag 5 också :)


Day 05 – Your definition of love

Oj wow vad svårt! Min definition av kärlek är väll allt och alla som man tycker om och bryr sig om! Kärlek är nästan omöjligt att beskriva så jag vet inte vart jag ska börja! Det finns många olika sorters kärlek. Föremålet för ens kärlek behöver inte vara en annan person, du kan älska en hund precis lika mycket som en människa. Många älskar även sina föräldrar och syskon otroligt mycket (inklusive mig själv!). För många innebär kärlek att de känner något för en annan person tex  kompisar (Love love love till er), killar,kändisar osv. Kärlek kan även vara till ett hus, musik, en sport osv. Kärlek för mig är det jag lever för, det som är viktigast i mitt liv. Jag tror inte det finns en speciell definition av kärlek, jag tror kärlek uppfattas olika beroende på vem det är som ser på den och beroende på erfarenheter innan. Olycklig kärlek finns såklart också, obesvarad kärlek, förbjuden kärlek, omöjlig kärlek... En sak är jag iaf säker på, kärleken lämnar ingen oberörd!!!! :) <3


Hoppas jag svarade tillräckligt på frågorna ^^  Skulle vara kul om ni underbara läsare kunnde svara på dessa frågor:


1. Vad är kärlek för dig?

2. Kan man älska ett djur, musik, sport lika mycket som en människa?

3. Är förbjuden kärlek samma sak som olycklig kärlek?

 (om den är förbjuden, kan man ju inte bli lycklig!? eller?)



Love Love Love ya :)

Kiss N Hugs

Elle


 
 
Adina

Adina

6 december 2010 20:17

1. Kärlek är... kärlek;P
Men.. det är... det är vad jag känner för mina vänner XD
2. Jaa, absolut!
3. Neej... förbjuden kärlek tänker jag mig är typ att man inte får älska den, på något sätt. Olycklig kärlek är när ens känslor inte är besvarade:))
kraam

http://www.erikzzonz.blogspot.com

 
Adina

Adina

7 december 2010 16:21

Sv:
haha, nejdå, det är coolt med engelska;P Du låter inte som en tönt XD
Åhh, när kommer bok nummer två ut?? Den MÅSTE jag vekrligen läsa, för Fallen ängel är såå bra o spännande:) O vill läsa mer om Patch. Heter han Jev? Det passar ju inte;P
Jaa, jag tror Kristen o Rob är tillsammans, det märker man ju!
Jaa, god mat finns det också i Grekland:)
kraam

http://www.erikzzonz.blogspot.com

 
Malin

Malin

7 december 2010 16:30

Hej!
1. ... svårt! Men typ samma som du skrev, tror jag ... :)
2. Ja, det boordee man ju kunna... Iaf ett djur, lixom ngt levande..
3. Nej, det tror jag inte... För lixom ... nej, jag vet inte!
Haha, det var svåra frågor! ^^

Ja! :D Men det är såå långt mellan premiärerna! Man kommer ju dö, hur den första än slutar, för att man inte kan vänta! O sen om det blir 15årsgräns ... Då dör jag absolut!

Haha, ja, det är klart!
Jag lyckades ha sönder tre idag, så nu är fyra jättekorta, o resten är väl... normala :P

Ja, jag gick i högstadiet förra året med. Men jag tycker inte att det ändras ngt alls, förutom att man får handla i kiosken i högstadiet..

Kram

http://www.jaagmaalin.blogg.se

 
Sophiea

Sophiea

7 december 2010 21:17

1. Vad är kärlek för dig? Kärlek uppfattas som sagt på olika sätt, kärlek kan göra dig ledsen men kan också få sig att må som alldra bäst. Det är något vackert som jag hoppas att få dela med någon. Men det finns såklart kärlek till mina underbara vänner och familj.
2. Kan man älska ett djur, musik, sport lika mycket som en människa? Hmm det är nog beroende på vilken person det är. Jag kan nog inte älska sport men jag kan nog älska djur. Min kompis lever verkligen för fotbollen så man skulle nog kunna säga att hon "älskar" det.
3. Är förbjuden kärlek samma sak som olycklig kärlek?
(om den är förbjuden, kan man ju inte bli lycklig!? eller?)
Ibland skulle man nog kunna säga att den olyckliga kärleken inte kan göra en lycklig, man kan ju verkligen tycka om någon eller till med älska någon men samtidigt vet man att man aldrig kan vara tillsammans :(

Hehe långt svar ^^

Sv: Hihi ja ska verkligen hålla tummarna för att snön ska ligga kvar! Som sagt så svårt kan det ju inte va ^^

Wiie ja Red Riding Hood står på en av mina måste se filmer 2011 ^^
Kramar Sophie

http://sophiiek.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards