elinelvira

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Elin - 2 oktober 2010 23:55

God natt!


Nu ska jag inte precis sova, men ska läsa Svart ängel, det är nr 4 i en bokserie som kallas House of night. Jag började faktiskt att läsa nr 2, sedan 1, 3 och nu 4. lite skojigt tycker jag! 

Skulle ni vilja ha recensioner på dem?

Då blir det 4 st (inte samtidigt kanske då, men typ under en vecka kommer alla?!)


då ses vi imorgon!! :D


Kramar Elle



Av Elin - 2 oktober 2010 23:38

Hejsan!


Måste börja med att tacka för den fina responden av förra inlägget! Det värmer verkligen! Men det är somsagt inte säkert att det ska vara så, hade inte "rättat" den delen när jag lade ut den, men har gått igenom den på Word nu då :P


Kvällen har spenderats med familjen och det blev alla säsånger av Solsidan, det är en helt fantastisk serie! Karaktärerna avspeglar vissa av mina släktingar på pricken! Vi lånade dvd av mina kusiner (: Har ni sett den?


Såklart blev det brottningsmatch på golvet och jag fick ett nyp i magen, men det var riktigt kul! :D haha, i min familj så brukar vi visa vår kärlek genom våld ^^ Undantaget är mamma då! Det blev ändå en mysig lugn lördag. Jag har fortfarnade väldigt ont i halsen men eftersom jag har drogat halstabletter hela dagen så hoppas jag det är någolunda bra imorgon!


Ska svara på alla fina kommentarer imorgon! (:

 

Kramar Elle

Av Elin - 2 oktober 2010 13:18

Hejsan!


Har svarat på nästan alla kommentarer nu, förutom 2.  har skrivigt på min bok och äntligen har det börjat hända saker, är på kap 2 så nu måste det bli lite spännande!

här får ni ett litet stycke att bita i:


"Det kändes annorlunda här. Sopptunnorna var överfulla och skräp låg utslängt över trottoaren. Med en sprayburk hade någon skrivigt ” Du ska dö” över ett fönster. Vissa hus såg helt övergivna ut och andra hade knappt något tak. En kall kår kramade min ryggrad.  Det här var bara för fantastiskt, jag hade hittat slumområdet. Jag ökade på stegen och det gjorde så att regnet piskade mitt ansikte. Tystnaden var det som skrämde mig mest. Det var som i en film då musiken hade tystnat precis innan mördaren skulle hoppa fram bakom ett hörn. Mina klafsande fotsteg var det enda som hördes. Jag stannade och tog upp seratet ur fickan. Jag slickade mig alltid runt munnen när jag blev nervös. Då skar ett hjärtskärande skrik genom luften. Jag blev så överraskad att jag tappade korken och blev tvungen att böja mig ned. Pulsen skenade och mina tankar flög kors och tvärs i huvudet. Det var nu mördaren hade kommit. Jag borde springa tillbaka, gå hem, läsa en bra bok eller umgås med Dakota. Men något långt inom mig sade åt mig att fortsätta framåt. Jag tog ett försiktigt steg framåt, adrenalinet hade börjat pumpas ut i mina vener. Skriket, som jag nu hörde tillhörde en kvinna, ven återigen genom luften."

 

Detta är inte den färdiga verisionen, utan jag kollar alltid igeom den minst 10 gånger innan jag är säker, sedan låter jag mitt proffs Froj ge mig lite konstruktiv kritik :D


Hope you liked it! ♥


Kramar Elle




Av Elin - 2 oktober 2010 09:55

God morgon!


Är uppe ganska tidigt tycker jag, vaknade halv och gick in på facebook, ingen var inne.  När jag vaknade upptäckte jag att jag har tappat rösten, helt totalt! Och så hostar jag hela tiden :( T om vi skulle ses idag så får du stå för största delen av snacket!


Jag hade tänk virka lite nu, det är kul och rogivande tycker jag :)

Har fått frågan om vad jag virkar och det ser ni på bilden vad jag håller på och skapar :P


söt va! jag har gjort huvudet och huvan, ska börja på kroppen idag :D


PS: Sophie, jag kan inte komma in på din blogg, men ska försöka igen senare! :S Det måste vara nått med blogg.se!

 

Kram Elle

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Skapa flashcards