elinelvira

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Elin - 28 oktober 2010 15:55

Hejsan!


En långdag med dans och mycket skratt :) Vi hade nån dansdag så alla 9or dansade i idrottsalen, eller ja halva ( vi har en megastor gympasal!) så det var kul fast ja :)

När jag kom hem såg jag att min Taylor swift SPEAK NOW hade kommit!!! asså jag ville gråta och skrika av lycka samtidigt! Känner så fortfarande!!

så här kommer en recension av skivan!


Taylor Swifts tredje album "Speak now" berör mig verkligen, vissa låtar som "Back to december" och Dear John  får mig att gråta, medans Mine får mig att längta efter framtiden och Never grow up får mig att tänka på min lillebror, och hur snabbt han växer upp och lika snabbt växer olika komplikationer upp. Jag kommer ihåg första gången jag såg han, och nu är han STOR :O Speak now  väcker verkligen fram massvis av olika känslor, och alla vill ju lyssna på musik som får en att känna som om låten är skriven till just dig!  vissa låtar håller fortfarande på att växa för mig som Enchanted , Mean och Better than revange, men de växer snabbt! På detta album har Taylor skrivit alla låtar själv, annars så brukar hon oftast co-skriva, men inte alltid så det känns som hon har tagit ett nytt steg ut ur sin trygghet, vilket jag gillar. Framsidan ser väldigt lockande ut, och så baksidan ;D


Mina favorit låtar än så länge är Mine, Back to December, Sparks fly,The story of us, Haunted, Long live, Never grow up och Speak now! Ja men ni ser ju hur många superbra låtar det är på plattan, de andra är liksom "bara" jättebra! Slutsatsen blir; En till superbra platta med supervackra texter av Swift! KÖP DEN NU!!


Av mig får Speak now 10/10  (Nej, inte bara för att jag är en riktig swiftie, utan för att den verkligen förkänar det!)


Kram Elle

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards