elinelvira

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2010

Charice, en stjärna är född

Av Elin - 8 oktober 2010 15:37

Hejsan!


JAAA! nu är det fredag, äntligen! Tänk en hel skolvecka har gott med gymnasiesnack läxor och skoljogg. Och nu är det fredag igen! :D så lycklig jag blir!


Som ni säkert vet så älskar jag musik, jag kan varken spela instrument eller sjunga men jag älskar musik ändå! Jag blir ofta berörd hale vägen in till benmärgen om jag hittar  en artist som sjunger vackert. Veckans stjärna går til Charice, en fillipinsk flicka som bokstavligt talat sjungit för sin överlevnad. Hon och hennes mamma bodde i slumområdet i fillipinerna och Charice ställde upp i varje talangjackt för att få pengar att köpa mat för. Nu har hon sjungit med stärnor som Celine Dion, Andrea Brocelli och varit med på Ophra Winfrey (?) show (och kramat Justin biber^^) Denna tjej kommer slå igenom snart och beröra många hjärtan, men mitt härta har hon redan fångat!!


synd om henne som levt ett sådant liv och OMG som hon sjunger! hon kan inte vara längre än 1.40 och hon är 18 år (asså när de pratar)

ÅÅ herre jävlar asså! man tror inte att en sån stor röst får platts i en sån liten kropp! Hon sjunger bättre än Withney Huseton och Maria carrey!! :O Jag har gosebomps^^


Här sjunger hon med Celine Dion 16 år tror jag hon är :P stört bra hon sjnger asså! <3 OBS: Haffa en bunt näsdukar innan du ser, det kommer behövas!!

åå wow jag vet inte vad jag ska säga! är helt bortblåst av hennes röst!


vad tyckte ni om söta lilla Cherice?


Kramar Elle

 
 
Adina

Adina

8 oktober 2010 18:29

Hon är duktig, men inte min typ;)
Jag har inget smeknamn... men min kompis (malins lillasyster) heter Kristin, men blev kallad Kicki av min brorsa (han skulle komma på smeknamn till alla), och nu har hon blivit kallad det av nästan alla i några år!:P Man tänker på henne som en Kicki skriver Kicki osv.;)Det är som om det är hennes namn!
På scrapblog heter jag erikzzonz, men jag har inte blivit så proffsig på det än...
Kram

http://www.erikzzonz.blogspot.com

 
Malin

Malin

8 oktober 2010 18:53

Hon sjunger ju jättebra :) Tror jag har hört henne förr, men jag vet inte om det var hon.. ;)

Vet du vad du ska ta för gymnasium?

sv: jag heter (såklart) jaagmaalin på scrapblog, durå?

haha, jaa, en kamerasladd e inte lätt att hålla reda på.. ^^

Det var ganska längesen jag var i Frankrike, så jag kommer inte ihåg så mkt, men jag har för mig att det var jättefint! Jag minns långa rader av vinrankor, överallt ;) o eiffeltornet :)

Jaa, läraren som han va vikarie för e jättebra, så det är tur det ;)

haha, jag brukar också gå på skoljoggen. ngt år har jag väl joggat lite grann, men det var så varmt då, så jag orkade inte (kan också ha berott på att jag inte har kondition). Men iår (vi ska springa 'elr gå' den på tisdag) vill jag jogga kanske halva iaf, nu när jag faktist varit ute o sprungit lite ibland.. ;)
Kraam

http://www.jaagmaalin.blogg.se

 
Sophie

Sophie

10 oktober 2010 09:04

Goosebumps, sista video är sån power i! Celine var så snäll (: JÄtteduktig är hon!! :D

SV: Sist vi vra i Thailand var vi först på Koh Lanta, sedan Krabi och sen var vi i Bangkok. en av bilderna som jag la upp är från en ö utanför krabi som heter Koh Poda :) Älskar att kolla gala bilder!

Va så lite så, älskade att läsa det som du skrev så fortsätt för jag tror det blir en rikitgt bra historia :D
Kramar Sophie

http://sophiiek.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 30 januari 2016 14:08

  Jenna Den riktiga dansen. Hahahah asså typ det bästa jag sett! Channing Tatum och hans fru Jenna var med i Lip sync battle och hon gjorde hans nummer från Magic Mike XXL! Måste medge att hon nästan var bätrre haha. Det roligaste är j...

Av Elin - 19 januari 2016 15:56


  Hallihallå! Här sitter jag en Tisdag och äter choklad. Ajjabajja mig hahah. Men imorgon ska jag försöka ta tag i mitt liv igen!! Ska gå till gymmet, duscha, tvätta sängkläder, tvätta mina smink borstar, städa rummet och kanske börja plugga lite. ...

Av Elin - 10 januari 2016 00:27

          ASSÅÅÅÅ JAAAAAA. När jag såg detta blev jag såå glad. Den här sången var min absoluta favorit i början och är fortfarande en av de bästa på albumet according to me. Och musikvideon hallå??! Hur bra? Till och med Gabbe blev imponerad h...

Av Elin - 9 januari 2016 23:49

  Herregud var det snart en månad jag kikade in här sist? Känndes som förra veckan. Har uppenbarligen ingen känsla för tid ahah. Vad har hänt sedan sist jag skrev? Tentade innan jul (fick högsta betyg wihooo) sedan bar det hemåt för julfirande med ...

Av Elin - 14 december 2015 21:34

      Denna måndag - 14 december 2015 - är första dagen på hela terminen jag är FULLSTÄNDIGT slut både i kropp och knopp. Var och gymade själv igår och idag var det förelsäning sedan gym med Chrissie.  Och herregud min kropp gör ont överallt...

Elin, tjugo år med en stor förkärlek till ord och att fotografera. Läser på högskolan i ett försök att bli lite mer bildad (hade hellre varit på en strand i Grekland) ♥

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards